Companii

Piaţa locală de retail a stagnat la 16 miliarde de euro

Piaţa locală de retail a stagnat la 16 miliarde de euro

Piaţa a pierdut 5 miliarde de euro faţă de anul 2008 când aceasta se ridica la 21 miliarde de euro

Autor: Cristina Rosca

20.06.2012, 00:06 593

Piaţa locală de retail a stagnat anul trecut la circa 16 miliarde de euro după doi ani de declin. Acesta este primul semnal pozitiv venit dinspre piaţa care a început să scadă în 2009 în contextul crizei şi al consumului în declin.

"Cred că se poate spune că piaţa totală de retail a rămas constantă. Retailul modern a crescut puţin datorită deschiderilor de noi magazine şi achi­ziţiilor de reţele locale, în timp ce retailul tra­diţional a continuat să scadă. Probabil ponderea modern vs. tradiţional a ajuns în jurul valorilor de 55-45%", spune Adri­an Co­măneci, manager în cadrul companiei de cercetare de piaţă Contrast Management Consulting & Training.

Comăneci include în retailul modern afacerile tuturor celor 13 jucă­tori străini prezenţi pe piaţă - inclusiv Metro Cash& Carry şi Selgros. Informaţiile furnizate de Comă­neci reprezintă doar una dintre estimă­rile privind evoluţia retailului local.

Spre exemplu, datele de la Institutul de Statistică arată că cifra de afaceri în comerţul cu amănuntul - cel mai important indicator pentru consum - a scăzut anul trecut cu circa trei procente.

Potrivit datelor Contrast, piaţa a pierdut cinci miliarde de euro faţă de 2008 când aceasta se ridica la 21 de miliarde de euro. Pierderea a venit din retailul tradiţional care la momentul respectiv se situa la 14 mld. euro faţă de doar 7 mld. euro retailul tra­diţional.

Citiţi materialul integral pe www.zfcorporate.ro

Prima veste bună după trei ani de scăderi: piaţa de retail a rămas constantă la 16 mld. euro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO