• Leu / EUR4.9477
  • Leu / GBP5.8325
  • Leu / USD4.6725
Companii

Piaţa produselor cosmetice a avut în 2016 cel mai bun an de după 2008, cu o creştere de 7%. Principalul motor, online-ul

Piaţa produselor cosmetice a avut în 2016 cel mai bun an de după 2008, cu o creştere de 7%. Principalul motor, online-ul

În România consumul este diferit de cel din Franţa deoarece parfumurile şi produsele de machiaj au cea mai mare pondere, în detrimentul celor de îngrijire (skin care).

Autor: Cristina Roşca

20.06.2017, 00:00 1817

Românii au cheltuit anul trecut 816 milioane de euro pe produse cosmetice, de îngrijire şi de parfumerie, cu aproape 7% mai mult decât în 2015, potrivit calculelor ZF făcute pe baza informaţiilor oferite de jucătorii din piaţă. Creşterea a fost de circa trei ori mai mare decât în urmă cu un an, însă la jumătate faţă de cea a consumului per ansamblu.

Consumul în ansamblul său a postat un plus de circa 13,5% anul trecut, aceasta fiind cea mai bună evoluţie de după 2008, ultimul an de boom economic. Şi pe piaţa de bunuri de îngri­ji­re personală, parfu­me­rie şi ma­chiaj jucătorii vorbesc de cel mai bun an de după criză. Unul dintre motoarele principale de creştere îl reprezintă online-ul, pe care aproape toţi jucătorii l-au definit ca fiind o prioritate. „Am definit comunicarea digitală şi comerţul online ca fiind aspecte strategice pentru businessul L’Oreal România cu mai bine de doi ani în urmă, iar în 2016 am văzut că o parte tot mai mare din încasări a venit din e-commerce. De asemenea, trendul a conti­nuat şi în primul trimestru din 2017“, spune Gilles Antoine, country general manager la L’Oreal România. La rândul său, lanţul de magazine de produse cosmetice The Body Shop, prezent pe piaţa locală de circa 18 ani, şi-a bugetat pentru acest an un avans al businessului de două cifre, cea mai puternică creştere a ulti­milor ani. Motorul de creştere este, din nou, online-ul. „Anul 2017 a început neobişnuit de bine, se continuă trendul de creştere şi pentru prima oară după un şir de ani vedem influenţa pozitivă a majorării veniturilor mici şi medii în consum“, spunea recent Dana Tudorache, unul dintre cei mai longevivi ma­nageri locali, care conduce operaţiunile The Body Shop de la intrarea companiei pe piaţa locală. Compania Ginkgo România, care operează magazinele The Body Shop, a încheiat anul 2015, ultimul pentru care există date publice, cu afaceri de 5,2 mil. lei.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO
Principalele valute BNR - vineri, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.9477
Diferență: 0,0061
Ieri: 4.9474
Azi: 4.6725
Diferență: -0,8825
Ieri: 4.7141
Azi: 5.8325
Diferență: -0,1353
Ieri: 5.8404
Azi: 4.8048
Diferență: -0,4599
Ieri: 4.8270