Cadourile cumpărate de părinţi pentru ziua copilului – 1 iunie aduc vânzări mai mari chiar şi cu 30% pentru companiile care activează în piaţa de jucării, care se pregătesc cu câteva săptămâni înainte pentru a face faţă comenzilor.
Piaţa de jucării a ajuns la vânzări de circa 1 miliard de lei, potrivit unei analize a companiei de cercetare de piaţă Keysfin, şi este influenţată puternic de trendurile de la nivel internaţional.
Piaţa este dominată de giganţii internaţionali, în timp ce producătorii locali încearcă să se menţină în sectorul de profil, care are vârfuri de vânzări în apropierea perioadelor de 1 iunie, Crăciun sau Paşte.
Pe piaţa jucăriilor activează 374 de companii, în creştere cu 30% faţă de 2012, a căror cifră de afaceri a ajuns la 946,5 milioane de lei în 2017, raportat la 190 mil. lei în 2012.
„Industria de jucării din România a crescut în ultimii cinci ani, atât offline cât şi online. Clienţii români urmează trendurile, putem să vedem acest lucru din modul în care românii se îmbracă. Trebuie să avem cele mai noi jucării, de aceea facem studii pentru a anticipa care vor fi trendurile. O mare parte dintre clienţii români sunt sensibili la preţ”, a spus într-un interviu pentru ZF Wojciech Janiak, CEO al Noriel, unul dintre cei mai mari retailer de jucării din România.
Dacă pentru unii jucători din piaţa de profil nu se vede un boom de vânzări în perioada de 1 iunie, alte companii au creşteri de până la 30% în săptămâna dinaintea zilei copilului.