Companii

Piaţa românească de jucării a ajuns la 1 mld. lei. „Clienţii români urmează trendurile, dar sunt sensibili la preţ“

Piaţa românească de jucării a ajuns la 1 mld. lei....

Autor: Georgiana Mihalache

01.06.2018, 00:07 547

Cadourile cumpărate de părinţi pen­tru ziua copilului – 1 iunie aduc vân­­zări mai mari chiar şi cu 30% pen­tru companiile care activează în piaţa de jucării, care se pregătesc cu câteva săp­tămâni înainte pentru a face faţă comenzilor. 

Piaţa de jucării a ajuns la vân­zări de circa 1 miliard de lei, po­trivit unei ana­lize a companiei de cercetare de piaţă Keysfin, şi este influenţată puternic de trendurile de la nivel internaţional.

Piaţa este dominată de giganţii internaţionali, în timp ce producătorii locali încearcă să se menţină în sectorul de profil, care are vârfuri de vânzări în apropierea perioa­delor de 1 iunie, Crăciun sau Paşte.

Pe piaţa jucăriilor activează 374 de companii, în creştere cu 30% faţă de 2012, a căror cifră de afaceri a ajuns la 946,5 milioane de lei în 2017, raportat la 190 mil. lei în 2012. 

„Industria de ju­că­rii din România a crescut în ultimii cinci ani, atât offline cât şi online. Clienţii români urmează tren­du­rile, putem să vedem acest lucru din mo­dul în care românii se îmbracă. Tre­bu­ie să avem cele mai noi jucării, de aceea facem studii pentru a anticipa care vor fi trendurile. O mare parte dintre clienţii români sunt sensibili la preţ”, a spus într-un interviu pentru ZF Wojciech Janiak, CEO al Noriel, unul dintre cei mai mari retailer de jucării din România.

Dacă pentru unii jucători din piaţa de profil nu se vede un boom de vânzări în pe­rioada de 1 iunie, alte companii au creşteri de până la 30% în săptămâna dinaintea zilei copilului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO