Companii

Piata secundara de vehicule comerciale, 15.000 de unitati

Piata secundara de vehicule comerciale, 15.000 de unitati

Un camion second-hand costa intre 36.000 si 38.000 de euro

19.10.2008, 20:18 161

 

Vanzarile de autovehicule comerciale rulate, un segment care a explodat, la fel ca si vanzarile de autoutilitare noi, in ultimii ani odata cu dezvoltarea sectoarelor de distributie, transport specializat si de constructii, vor ajunge in acest an la circa 15.000 de unitati, in crestere cu peste 15% comparativ cu anul trecut.
In conditiile in care vanzarile de autovehicule comerciale noi au trecut in primele noua luni de 40.000 de unitati, cumuland toate categoriile, principalii importatori din segment estimeaza ca piata secundara s-a situat in perioada analizata la circa 12.000 de unitati.
"Vanzarile la toate gamele, incluzand revanzarile, au ajuns la 10.000-12.000 de unitati, iar procentul general ar fi cam de 1 vehicul rulat la 3-3,5 vehicule comerciale noi vandute", a declarat Adrian Gheorghe, directorul Cefin Used Trucks.
Potrivit raportului indicat de Gheorghe, volumul de autovehicule comerciale rulate vandute pe piata interna va ajunge la 15.000 de unitati la finalul anului.
"In general proportia este de 30% din volumul vanzarilor de utilitare noi. In total ne uitam la 15.000 de unitati rulate in 2008", a spus Razvan Bogdan, directorul de marketing al EVW Holding, dealer pentru camioanele DAF.
Cererea de autoutilitare rulate a crescut in acest an cu un ritm mediu de aproape 20%, motivata fie de transportatorii mici, ce detin pana la 10 vehicule si urmaresc o extindere rapida, fie de transportatorii specializati, care in urma obtinerii de noi contracte au nevoie de o suplimentare a parcului auto. Cresterea din piata de autoutilitare second-hand a avut la baza caracteristici similare cresterii pietei de automobile rulate. Aprecierea consumului si a noilor proiecte imobiliare s-a tradus intr-o nevoie mai mare de mijloace de transport, ceea ce a determinat cresterea parcurilor transportatorilor locali. Cum puterea de achizitie este conditionata de marimea si puterea financiara a companiei, solutia a fost identificata de transportatori in piata secundara, unde un autovehicul poate fi achizitionat la un pret mai redus in medie cu 30-40% decat in cazul unuia nou.
"Ideea este ca vehiculul SH, ca sa fie preferat celui nou, trebuie sa inregistreze o diferenta apreciabila ca si pret de minimum 35-50%, pentru o masina nu mai veche de 3-5 ani", a apreciat Gheorghe.
In cazul autovehiculelor comerciale rulate comercializate de Cefin Used Trucks, pretul mediu de vanzare al unui autocamion oscileaza intre 36.000 si 38.000 de euro, pentru un autotractor de 4 ani vechime, comparativ cu 68.000 - 70.000 de euro, cat este pretul de achizitie al unuia nou.
Ca si pentru un automobil personal, pretul de revanzare al unui autocamion este calculat in functie de numarul kilometri parcursi. "La achizitionarea de vehiculele comerciale second-hand rulajul este perceput diferit, ca fiind mare sau mic in functie de gama. Astfel, daca pentru un autotractor se considera acceptabil la cumparare un rulaj de circa 400.000 - 500.000 km pentru 4, 5 ani de uzura, pentru un vehicul din gama usoara (gen Iveco Daily) acelasi kilometraj ar putea fi o piedica serioasa", a spus Gheorghe.
Cefin Used Trucks, unul dintre principalii dealeri locali de autoutilitare rulate, cu un parc de circa 220 de vehicule, estimeaza ca in ultimul trimestru al anului va comercializa 200 de unitati, dupa ce in primele noua luni a livrat mai mult de 300 de unitati.
Potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Autovehicule, in cazul autovehiculelor comerciale noi, segmentul cu cea mai mare crestere (112%) in primele opt luni a fost cel situat intre 3,5 si 6 tone. In clasament urmeaza vanzarile de autoutilitare usoare, cu o masa de pana la 3,5 tone, care au crescut cu 28%.
 
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO