Companii

Piaţa de turism, cea mai lovită: Agenţiile de turism, o industrie de 4 mld. lei, sunt prinse în menghina pandemiei. La criza precedentă, piaţa a scăzut cu 20% într-un singur an. Estimările arată mult mai rău acum

Analiză

Piaţa de turism, cea mai lovită: Agenţiile de turism,...

Autor: Alina-Elena Vasiliu

05.08.2020, 20:40 290

Datele din 2018, cel mai recent an pentru care toate companiile şi-au depus bilanţurile la Ministerul de Finanţe, arată că agenţiile de turism aveau un număr cumulat de peste 10.200 de angajaţi. Cu zece ani în urmă, în 2008, domeniul număra 11.700 de salariaţi, urmând ca în 2009 să scadă sub 10.700.

De la scăderi de câteva procente ale vânzărilor pâ­nă la oprirea aproape integrală a activităţii, şomaj tehnic, închideri de agenţii, pro­gnoze pe­simiste, primele pierderi în bilanţuri înregistrate în zeci de ani de activitate. Aşa arată la zi piaţa agenţiilor de turism din România, o industrie de circa 4 miliarde de lei, măcinată de problemele apă­rute odată cu pandemia de COVID-19.

Deşi veniturile sunt tot mai mici, aproape inexistente pentru unele companii, reprezentanţii age­nţiilor spun că volumul de mun­că este incomparabil mai mare faţă de o perioadă normală, mo­tivul fiind nevoia de a re­programa vacanţele planificate în pe­rioada următoare, în funcţie de re­stricţiile care apar de la o zi la alta.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO