Datele din 2018, cel mai recent an pentru care toate companiile şi-au depus bilanţurile la Ministerul de Finanţe, arată că agenţiile de turism aveau un număr cumulat de peste 10.200 de angajaţi. Cu zece ani în urmă, în 2008, domeniul număra 11.700 de salariaţi, urmând ca în 2009 să scadă sub 10.700.
De la scăderi de câteva procente ale vânzărilor până la oprirea aproape integrală a activităţii, şomaj tehnic, închideri de agenţii, prognoze pesimiste, primele pierderi în bilanţuri înregistrate în zeci de ani de activitate. Aşa arată la zi piaţa agenţiilor de turism din România, o industrie de circa 4 miliarde de lei, măcinată de problemele apărute odată cu pandemia de COVID-19.
Deşi veniturile sunt tot mai mici, aproape inexistente pentru unele companii, reprezentanţii agenţiilor spun că volumul de muncă este incomparabil mai mare faţă de o perioadă normală, motivul fiind nevoia de a reprograma vacanţele planificate în perioada următoare, în funcţie de restricţiile care apar de la o zi la alta.