Companii

Piaţa vânzărilor de flori pe Internet a ajuns la 1,5 milioane de euro în primul semestru

Piaţa vânzărilor de flori pe Internet a ajuns la 1,5...

Autor: Ana Maria Petcana

06.08.2013, 12:00 260

"Piaţa românească de florării online este destul de incertă din punct de vedere al celor care investesc într-un astfel de business. Nefiind conştienţi de gradul de dificultate ridicat pe care îl are o astfel de afacere, multe persoane fizice au investit în florării online în perioada februarie - martie, după care îşi închid porţile din lipsa performanţei", a declarat, într-un comunicat, Marius Dosinescu, director general şi fondator al grupului FlorideLux, care reuneşte mai multe florării online şi tradiţionale.

Potrivit datelor firmei, FlorideLux.ro are o cotă de 25% din piaţă, iar principalii opt competitori împart 60% din aceasta. Restul de 15% din industrie revine celor 120 de florării online declarate.

Dosinescu estimează că trendul pieţei online de flori este unul pozitiv, potenţialul de creştere fiind de 30-40% anual, ca urmare a încrederii tot mai ridicate pe care o au românii din mediul urban în efectuarea de tranzacţii pe internet.

"Segmentul florăriilor online a avut o evoluţie spectaculoasă în primele şapte luni ale acestui an, volumele înregistrate în sistemul nostru de magazinele de pe piaţă depăşind cu 37% întregul volum realizat în 2012", a afirmat Daniel Nicolescu, directorul general al procesatorului de plăţi PayU România.

Nicolescu a menţionat că valoarea medie a unei comenzi în florăriile online cu care colaborează este de 43 de euro, sumă ce s-a menţinut în perioada ianuarie 2012 - iulie 2013.

Piaţa florăriilor tradiţionale a fost de aproximativ 200 milioane de euro anul trecut, realizându-se paşi importanţi către reglementare şi fiscalizare, potrivit reprezentanţilor FlorideLux.ro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO