Companii

Pierderile Smithfield se adâncesc, dar vânzările cresc cu 24%

Autor: Cristina Rosca

13.09.2011, 00:03 585

Vânzările Smithfield Foods, unul dintre cei mai mari producători de carne la nivel mondial, au crescut cu 24% pe piaţa locală, în perioada mai-iulie 2011, până la 57,6 mil. dolari (42,3 mil. euro, la cursul actual). În aceeaşi perioadă, mai-iulie 2011, compania a raportat pierderi de 4,6 mil. euro, de 23 de ori mai mari decât în perioada similară din 2010.

"În România, operaţiunile de procesare a cărnii sunt afectate de situaţia economică marcată de recesiune şi de cererea slabă. În aceste condiţii, nu ne aşteptăm ca în anul fiscal 2012 (început la 1 mai 2011 - n. red.) să obţinem pro­fit", se arată în raportul finan­ciar al companiei.

Afacerile companiei pe pia­ţa locală au crescut puternic în con­diţiile în care preţurile produselor s-au majorat cu 17%, iar vânzările în volum au crescut cu doar 2%, după cum se arată în raport.

Creşterile exclud vânzarea de porci în viu şi includ impactul cursului de schimb asupra afacerilor. Ro­mânia se află alături de Polonia şi Marea Britanie în categoria principalelor pieţe pentru carne procesată şi operaţiuni de distribuţie. Smithfield Foods deţine de asemenea în România facilităţi pentru producţia de carne de porc.

Grupul a intrat pe piaţa românească în 2004, când a achiziţionat firmele Agrotorvis şi Comtim Grup. Compania a preluat ulterior firma de distribuţie a produselor alimentare Agroalim Distribution Bucureşti, precum şi depozitul Frigorifer din Tulcea. Agroalim Distribution este un jucător aflat în topul primilor zece mari distribuitori de FMCG, unde se "luptă" cu Interbrands, Top Brands Distribution şi Simba Invest.

În anul fiscal 2011 valoarea vânzărilor grupului american pe piaţa românească a urcat cu 9%, de la 182,4 milioane de dolari la 199 milioane de dolari. Profitul operaţional al grupului american Smithfield Foods în România a scăzut de aproape patru ori în anul fiscal 2011, încheiat în aprilie, de la 35 milioane de dolari în anul anterior la 9,2 milioane de dolari, din cauza încheierii unui program guvernamental de subvenţii.

Piaţa produselor din carne, evaluată de ZF la peste 800 mil. euro, a fost afectată anul trecut atât de scăderea consumului cu peste 5%, cât şi de condiţiile economice şi de majorarea TVA de la 19 la 24%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO