Pe 18 octombrie, Tarom anunţa că membrii consiliului de administraţie îl aleg pe austriacul Heinrich Vystoupil în funcţia de director general executiv al companiei aeriene. Vineri a apărut în piaţă informaţia potrivit căreia nu s-a semnat contractul de mandat pentru preluarea funcţiei, motivele fiind neclare. ZF nu l-a putut contacta pe Vystoupil pentru lămuriri.
Cea mai aşteptată schimbare de CEO a anului s-a transformat într-un joc de ping-pong pe care nimeni nu vrea să îl comenteze.
Consorţiul de firme care a recrutat manageri "privaţi" pentru consiliul de administraţie al Tarom - consultanţii de la PwC, head-hunterul George Butunoiu şi avocaţii de la David & Baias - nu au transmis nicio comunicare oficială cu privire la acest subiect. Nici reprezentanţii Ministerului Transporturilor nu au anunţat oficial care este situaţia la Tarom
Singurele declaraţii cu privire la acest subiect le-a făcut Valentin Preda, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor, care menţiona vineri că nu a fost semnat contractul cu austriacul Heinrich Vystoupil şi că în orice negociere "mai transpiră anumite condiţii care pot fi acceptate sau nu". Potrivit lui, pe lista scurtă cu candidaţi la conducerea Tarom mai sunt şi alte persoane, iar managerul privat la Tarom va putea fi desemnat de pe această listă sau dintre cei şase membri actuali din consiliul de administraţie al Tarom.
Dan Pascariu, preşedintele consiliului de administraţie al Tarom, declara vineri că nu ştie nimic şi că miercuri se va lămuri situaţia.
Pe de altă parte, un reprezentant al companiei de recrutare, care nu a dorit să apară cu numele, a declarat că membrii consiliului de administraţie nu au fost de acord cu numirea lui Vystoupil în funcţia de director general, deşi acesta ar fi acceptat.
Din consiliul de administraţie (CA) al Tarom fac parte, alături de Dan Pascariu, preşedintele CA-ului, Valentin Macec, vicepreşedinte al CA la Tarom, care este consilierul ministrului transporturilor Ovidiu Silaghi şi care este de la jumătatea anului 2010 director general al companiei PhonoSolar China, cu activităţi în domeniul energiei fotovoltaice.
În consiliu au mai fost aleşi fostul astronaut Dumitru Prunariu, fostul ministru al mediului de afaceri Lucian Isar, Heinrich Vystoupil, fost regional manager la Austrian Airlines pe România şi Moldova, Ciprian Ladunca, director financiar şi vicepreşedinte al Metlife Alico România, şi omul de afaceri Marius Ghenea, proprietarul magazinelor online PC Fun şi PC Garage. Ei vor avea un mandat de patru ani.
Cei şapte membri ai consiliului de administraţie a Tarom trebuie în termen 90 de zile de la numirea lor în funcţie să elaboreze şi să prezinte adunării generale a acţionarilor, spre aprobare, planul de administrare, care include strategia de administrare pe durata mandatului pentru atingerea obiectivelor şi criteriilor de performanţă stabilite în contractele de mandat, potrivit OUG 109/2011.
Tarom are nevoie urgent de măsuri de resuscitare, pentru că altfel riscă să se afunde şi mai mult în pierderi. Compania înregistrat pierderi de 200 de milioane de euro în ultimii patru ani, echivalente cu valoarea cifrei de afaceri.
Tarom este prima companie de stat pentru care s-a început implementarea de management privat la cererea FMI şi a Băncii Mondiale.
Consorţiul de firme care a recrutat manageri "privaţi" pentru consiliul de administraţie al Tarom - consultanţii de la PwC, head-hunterul George Butunoiu şi avocaţii de la David & Baias - a fost mandatat de Ministerul Transporturilor să recruteze 53 de membri în consiliile de administraţie şi directori generali pentru zece companii de stat din subordinea ministerului. Contractul are o valoare de 200.000 de euro şi prevede recrutarea şi selecţia de manageri pentru companii precum CFR Infrastructură, CFR Călători, Tarom, Metrorex, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România sau Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti.
Procesul de recrutare de manageri privaţi la Tarom face parte dintr-un proiect cu finanţare europeană câştigat de Ministerul Transporturilor, "Suport pentru punerea în aplicare a unei strategii generale în sectorul transport şi infrastructură", cu o valoare de peste
3,7 milioane de euro şi al cărei manager este Mariana Ioniţă, directorul Direcţiei Generale Investiţii, Domeniu Public, Achiziţii Publice şi Privatizare din cadrul ministerului.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels