Companii

Deşi suntem în plină criză iar multe companii au decis să facă paşi înapoi, retailerul german Kaufland dublează investiţiile în România: 300 mil. euro sunt injectaţi în business numai în acest an pentru a-şi securiza poziţia în retail

Deşi suntem în plină criză iar multe companii au...

Autor: Cristina Roşca

10.06.2020, 00:08 1754

Retailerul german Kaufland va investi pe piaţa locală în acest an circa 300 de mil. euro, o parte din bani urmând să meargă către deschiderea de magazine noi. Bugetul de investiţii este dublu faţă de cel din 2019. Totodată, nemţii apasă pedala acceleraţiei când vine vorba de expansiune.

Pentru anul financiar 2020 (ce începe la 1 martie 2020 şi se încheie la 28 februarie 2021) compania are bugetate 13 magazine, dintre care patru au fost deja inaugurate. Prin comparaţie, anul trecut au fost deschise 7 unităţi, iar în 2018 doar 4, deşi de fiecare dată planurile vizau peste 10 hipermarketuri noi.

„Nu am modificat bugetul de investiţii pentru acest an în pofida pandemiei, pariem 300 de milioane de euro pe opraţiunile locale. Anul trecut am investit în România 142 de milioane de euro“, a spus Marco Hoessl, CEO-ul Kaufland România.

Retailerul a obţinut în 2019 afaceri de 11,8 miliarde de lei, cu 8% mai mari decât cele din 2018, arată calculele ZF pe baza datelor publice. Avansul este similar celui al consumului privat. În cazul Kaufland însă a fost şi susţinut de deschiderea a şapte magazine noi. Nemţii au circa 130 de hipermarketuri cu preţuri mici în România.

„Anul trecut am avut peste 500.000 de clienţi pe zi. Între 300 şi 500 de camioane au alimentat magazinele noastre zi de zi“, adaugă Hoessl.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO