Companii

PMI a investit 10 mil dolari în 2014 în extinderea producţiei la fabrica de ţigarete din Otopeni

PMI a investit 10 mil dolari în 2014 în extinderea...

Autor: Ana Maria Petcana

29.04.2015, 00:00 340

"Investiţiile realizate anul trecut în extinderea capacităţii de producţie în proiecte de mediu au fost 10 milioane dolari. Fabrica va continua procesul de extinderea a capacităţi de producţie şi în acest an, precum şi a pieţelor de export", a declarat Irina Ashukina, directorul fabricii din România.

Astfel, producţia la fabrica din Otopeni a ajuns la 23 de miliarde de ţigarete anul trecut, iar în acest an producţia ar urma să ajungă la circa 28 de miliarde de ţigarete.

În acest contex, PMI România a angajat anul trecut 100 de oameni şi are în plan să angajeze alte 40 de persoane în acest an, numărul total al angajaţilor urmând să depăşească 600.

PMI exportă mai mult de 80% din pro­duc­ţia realizată de fabrica din România, cea mai mare parte în alte state UE (17 pieţe), cea mai importantă piaţă fiind Ita­lia. De altfel, PMI este unul dintre cei mai mari exportatori de produse agroalimentare din România.

Potrivit lui Steen Hjortholm, Managing Director pentru cele două companii Philip Morris prezente în România, piaţa locală scade cu circa 2,5% pe an, iar principala problemă este comerţul ilicit, dar în acest context compania este optimistă, având în vedere că anumite sortimente şi-au dublat cota de piaţă în ultimul an.

Grupul american, lider mondial în fabricarea de produse din tutun, şi-a lansat activitatea pe piaţa locală în 1993, iar în 1998 a început producţia, cu o investiţie de 100 milioane dolari într-o fabrică de ţigarete în Otopeni, judeţul Ilfov. Compania arată că investiţiile totale pe plan local însumează 450 milioane lei. PMI are în portofoliu mărci precum Marlboro, Parliament, Virginia Slims şi L&M.

Philip Morris International este prezent în România prin două companii: Philip Morris Trading (platforma de distribuţie) şi Philip Morris România (fabrica de ţigarete). În 2013, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor, cele două companii au avut afaceri cumulate de 2,19 miliarde lei (496 milioane euro), în scădere cu peste 9% de la 2,4 miliarde lei în anul anterior. Din total, 147 milioane lei reprezintă cifra de afaceri netă a fabricii, care înregistrat anul trecut şi un profit net de 18 milioane lei, iar 2,04 miliarde lei sunt afacerile distribuţiei, care a trecut pe pierderi, de 8,3 milioane lei.

Principalii concurenţi ai Philip Morris pe piaţa din România sunt British American Tobacco şi JTI, ambii cu facilităţi de producţie pe piaţa locală.

Philip Morris International Inc este lider mondial în fabricarea de produse din tutun şi deţine şase dintre cele 15 mărci internaţionale de top.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO