Operatorul poştal Integer.pl, al doilea ca mărime din Polonia, listat din 2007 la Bursa din Varşovia, va monta 200 de terminale stradale electronice pentru ridicarea coletelor până la finele acestui an în România. În 2014 vor fi instalate alte 300 de terminale.
„Compania urmăreşte să asigure prezenţa InPost în cele mai importante oraşe din România. În prezent, Integer.pl Group este în faza finală de negociere a parteneriatelor strategice cu operatori locali care să asigure serviciile de curierat asociate alimentării automatelor“, a anunţat grupul polonez.
Expansiunea Integer:pl în România face parte dintr-un plan amplu de dezvoltare şi investiţii la nivel european de 300 mil. euro. „Extinderea în România este determinată de avansul comerţului electronic pe plan local - domeniu-cheie de acţiune al grupului. Cu o valoare estimată la 600 mil. euro în 2012, comerţul online urmează să înregistreze o creştere de 25%, la 750 mil. euro până la sfârşitul anului 2013, potrivit studiului Romanian E-Commerce Market 2012. La aceste oportunităţi se adaugă cei peste un milion de utilizatori de internet care realizează cumpărături online şi cele peste 3.500 e-shops active pe piaţă“, menţionează polonezii.
Potrivit directorului general al Integer.pl Group, Rafal Brzoska, România este o piaţă în dezvoltare, cu un potenţial important pentru noi tipuri de servicii. Proiectul privind instalarea terminalelor este realizat împreună cu compania de private equity PineBridge Investments.
În prezent, peste 2.400 de automate pentru colete sunt disponibile în diverse modele la nivel mondial şi doar anul acesta vor fi amplasate alte 2.000 de unităţi. Automatele InPost sunt disponibile în 14 ţări din lume, respectiv Polonia, Arabia Saudită, Australia, Brazilia, Chile, Marea Britanie, Irlanda, Lituania, Letonia, Estonia, Ucraina, Rusia, Cipru, Slovacia şi Cehia.
Cum funcţionează sistemul polonezilor
Amplasate în zone publice, cu trafic ridicat, precum supermarketuri, benzinării, staţii de metrou, centre comerciale şi altele, automatele InPost permit ridicarea 24/24 a cumpărăturilor comandate prin magazinele online. La plasarea comenzii, clienţii optează pentru serviciul de livrare InPost şi aleg automatul din zona de unde doresc să ridice coletul. Aceştia pot monitoriza livrarea şi primesc notificări prin sms şi e-mail la sosirea pachetului, precum şi un cod utilizat pentru a deschide caseta. Clienţii beneficiază atât de posibilitatea de a prelua pachetul la orice oră, dintr-o zonă convenabilă, precum şi de tarife de livrare mai mici.
Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 10.10.2013