Companii

Polonia are un nou jucător în liga mare a modei din România: grupul LPP a ajuns la afaceri de 450 mil. lei după o creştere de 50%

LPP a intrat pe piaţa din România acum mai bine de un deceniu, iar în 2014 a început să se extindă mai agresiv, aducând treptat toate cele cinci branduri, respectiv Reserved, Sinsay, Mohito, Cropp şi House.

LPP a intrat pe piaţa din România acum mai bine de un deceniu, iar în 2014 a început să se extindă mai agresiv, aducând treptat toate cele cinci branduri, respectiv Reserved, Sinsay, Mohito, Cropp şi House.

Autor: Cristina Roşca

18.06.2020, 14:00 340

 Conform rezultatelor din 2019, LPP este în top cinci jucători din modă, fiind a doua companie poloneză de la vârf, după Pepco ♦ România este în top 5 cele mai importante pieţe pentru grup ca vânzări, alături de Polonia, Rusia, Ucraina şi Cehia ♦ Şi ca ritm de creştere a businessului piaţa locală e în top cu aproape 50%, depăşită fiind de pieţe noi precum Kazahstan sau Slovenia ♦ LPP a intrat în România în 2007 şi şi-a adus treptat toate cele cinci branduri – Reserved, Cropp, Mohito, House şi Sinsay – care adună aproape 50 de magazine fizice şi operaţiuni online pentru fiecare marcă.

România contribuie cu 4,2% la cifra de afaceri totală a grupului de modă LPP din Polonia, un gigant cu afaceri anuale de circa 10 mld. lei (2 mld. euro). Piaţa locală se numără printre cele mai importante cinci ţări ca vânzări, consolidându-şi poziţia în top după ce businessul a crescut anul trecut cu 48,6%, până la 416 mil. zloţi (450 mil. lei). Compania şi-a menţinut astfel ritmul alert de creştere impus încă din anii anteriori şi susţinut pe de-o parte de expansiune şi pe de alta de apetitul românilor pentru modă şi trenduri.

„(...) Cele mai mari vânzări le-am înregistrat în Rusia, Ucraina, Cehia şi România (în afara ţării-mamă Polonia care aduce peste 40% din vânzările grupului – n.red.). Şi în 2020 ţinta noastră e să întărim poziţia pe aceste pieţe“, spuneau oficialii polonezi în raportul anual al grupului aferent anului 2019. Între timp pandemia de COVID-19 a venit şi a lovit din plin eco­no­miile lumii şi a închis magazinele de modă şi mallurile din cele mai multe ţări. În România, mallurile mari, unde sunt amplasate maga­zi­nele LPP, s-au deschis abia pe 15 iunie, după aproape trei luni de pauză. În această pe­rioadă retailerul a funcţionat online.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO