Companii

Popoviciu deschide în toamnă mallul din Oradea

Popoviciu deschide în toamnă mallul din Oradea

Gabriel Popoviciu deţine şi proiectul Băneasa Shopping City din nordul Capitalei

Autor: Cristi Moga

19.06.2011, 23:54 1213

Omul de afaceri Gabriel Popoviciu, cel care con­tro­leazăproiectul imobiliar Bă­neasa din nordul Capitalei, l-a desemnat peBogdan Jigman, fost sales & marketing în cadrul fondului deinvestiţii Bluehouse Capital, să coordoneze deschiderea malluluiOradea Shopping City, programată în toamna acestui an.

Proiectul, cu o suprafaţă de 30.000 mp, este de fapt fostulTiago Oradea, intrat în faliment din lipsă de chiriaşi, mall pecare Popoviciu l-a cumpărat în urmă cu un an prin intermediulfirmei Shopping Center Holding pentru 30 de milioane de euro şi amai investit alţi 20 de milioane de euro pentru a face proiectulviabil.

Acum, redeschiderea mallului este programată pentru toamnaacestui an, deşi lista anunţată de chiriaşi este destul de"subţire", principalele nume anunţate fiind operatorul decinematografe The Light şi retaileri precum Famous Brands, Bigottisau Domo.

Bogdan Jigman, soţul Cătălinei Jigman, head of office agency încadrul firmei de consultanţă CB Richard Ellis, vine dintr-o firmăîn care cele mai multe active sunt din zona de birouri (City Gate,Olympia Tower, Victoria Center), principala proprietate de retaildin portofoliul Bluehouse fiind reprezentată de fostul magazin Evade pe bulevardul Magheru, fără chiriaş după plecarea Diverta.

Reprezentanţii Oradea Shopping City nu au precizat gradul deînchiriere actual al mallului, menţionând doar obiectivul ca lamomentul finalizării malul să fie ocupat cel puţin 70%.

Ei pun accent pe zona de divertisment, căreia i-a fost alocat unspaţiu de 6.000 mp (20% din mall), în care vor fi deschise unmultiplex cu şase săli şi proiecţie 3D, opt piste de bowling, mesede biliard, jocuri video şi loc de joacă pentru copii.

Proiectul Oradea Shopping City nu are în prezent o ancoră de"food", din zona supermarketurilor sau hipermar­ke­turilor, fără decare nu s-au dezvoltat centre co­mer­ciale în România ultimilorani. Mallul a fost cumpărat şi "redesenat" de către Popoviciu prinintermediul unui credit de 50 de milioane de euro obţinut de laUniCredit, care finanţase şi iniţial con­strucţia mallului Tiagointrat în faliment, fiind astfel prin­ci­palul creditor lam­omentul lichidării. Un alt mall în faliment finanţat de UniCrediteste City Mall din Bu­cureşti, care va fi scos la licitaţie lasfârşitul lunii pentru a cincea oară.

Oradea Shopping City ar urma să fie cel de-al treilea centruco­mercial din oraş, după pro­iec­te­le Lotus Center şi ERAShop­ping Park, care au ca prin­cipală ancoră Carre­four. Dealtfel, la ie­şirea din Ora­dea spre Arad, unde se află şi mallullui Popoviciu şi ERA Shopping Park, în toamnă se anunţă livrarea a53.000 mp de spaţii co­mer­ciale, în con­diţiile în care şidezvol­tatorii ERA lucrează la o ex­tin­dere de 23.000 metripă­traţi.

Un alt proiect anun­ţat în Oradea este Prima Shopping, a căruiinaugurare este pro­gra­mată pentru anul viitor cu retaileri precumKaufland, Lidl sau C&A.

Deschiderea aces­tor pro­iecte ar duce Ora­dea la circa 150.000de metri pătraţi de cen­tre co­mer­ci­ale, res­pec­tiv un ra­portde 0,75 mp/lo­cuitor, prin­tre cele mai mari din ţară.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO