Companii

Porsche Romania incetineste cresterea la 6% in septembrie

Porsche Romania incetineste cresterea la 6% in septembrie

Noul Audi Q5 va fi lansat pe piata locala in aceasta toamna

12.10.2008, 15:53 21

Porsche Romania, cel mai mare jucator de pe piata de importuri, care a realizat anul trecut afaceri de peste 1 miliard de euro, a inregistrat in primele noua luni din acest an o crestere de 6%, la un nivel de 44.442 de unitati, nivel similar cu cel realizat in primele opt luni ale anului, potrivit statisticilor companiei. Daca importatorul ar mentine acest ritm de crestere pana la finele anului, vanzarile ar putea depasi pragul de 60.000 de unitati.

Potrivit declaratiilor lui Brent Valmar, directorul general al Porsche Romania, vanzarile importatorului din acest an vor fi de aproximativ 58-60.000 de unitati, in crestere cu cateva procente fata de 2007.
Cea mai bine vanduta marca din cadrul portofoliului Porsche este in continuare Skoda, cu 20.144 de autovehicule comercializate, in crestere cu aproape 20%, fiind de asemenea cel mai puternic avans. Modelele cu cele mai ridicate vanzari s-au mentinut Octavia II, cu aproape 8.000 de unitati, urmata de Octavia Tour cu 5.544 de modele si noua Fabia cu putin peste 4.700 de masini.
Vanzarile de Volkswagen de autoturisme au continuat sa scada si in primele noua luni cu 5%, la un nivel de 15.672 de unitati, in timp ce la nivelul lunii septembrie declinul a fost de 10%, printre cele mai mari dintre toate marcile reprezentate de Porsche Romania.
Porsche Romania va lansa la jumatatea lunii noiembrie cea de-a sasea generatie a lui Golf, in timp ce preturile oficiale vor fi comunicate la finele acestei luni, in conditiile in care, potrivit brand managerului marcii, acestea vor fi similare cu cele ale generatiei actuale.
Volkswagen a intrat in cea de-a doua sesiune a programului de reinnoire a parcului auto, in prima parte a acestuia vanzarile fiind de peste 80% din cele 2.159 de unitati alocate.
"Vanzarile prin intermediul programului REMAT din acest an au fost la un volum dublu fata de 2007. Cel mai bine vandut model prin intermediul 'Rabla' a fost Polo, urmat de Golf si Jetta, in timp ce pe lista modelelor vandute a fost inclusiv noul SUV Tiguan", a spus Matei Albulescu, directorul de marca al VW din cadrul Porsche Romania.
Cel mai bine vandut model VW a fost in continuare Polo, cu 3.641 de unitati, nivel similar cu cel realizat anul trecut, in timp ce Passat, cel mai bine vandut model de clasa mica si-a continuat scaderea de peste 26%. Divizia de utilitare a Volkswagen a continuat ritmul de crestere si la nivelul primelor noua luni, de peste 21%, la 3.158 de unitati.
Audi, brandul premium al concernului german, a inregistrat in intervalul ianuarie-septembrie vanzari de 2.247 de unitati, in crestere cu aproape 10%, in conditiile in care obiectivul pe acest an vizeaza vanzari de 2.900 de unitati, in avans cu 10% fata de 2007. Cel mai bine vandut model a fost noul A4, cu 1.032 de unitati, in conditiile in care obiectivul pe acest an este de 1.150 de masini.
Pretul mediu al unui Audi s-a mentinut in 2008 la un nivel similar cu cel din 2007, variatia fiind mai mica de 2%, acesta fiind de aproximativ 40.000 de euro, potrivit statisticilor Porsche Romania, ceea ce va determina o cifra de afaceri de peste 116 milioane de euro pentru marca germana pe piata locala.
Seat a inregistrat in primele noua luni vanzari de 3.126 de unitati, in scadere cu 15% fata de anul trecut, in timp ce autoturismele Porsche au avut vanzari de 95 de unitati.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO