Companii

Portico Investments, o companie imobiliară care cumpără spaţii comerciale pe care le ocupă retailerii alimentari, a ajuns în România la un portofoliu evaluat la 30 mil. euro. „Pentru 2022 avem un buget minim de investiţii de 10 mil. euro, dar nu avem limită maximă“

Răzvan Gaiţă, country director, Portico Investments Romania: „Cumpărăm produsul finit, spaţii construite şi închiriate către operatori, nu dezvoltăm, astfel că nu suntem direct interesaţi de achiziţia de terenuri.“

Răzvan Gaiţă, country director, Portico Investments Romania: „Cumpărăm produsul finit, spaţii construite şi închiriate către operatori, nu dezvoltăm, astfel că nu suntem direct interesaţi de achiziţia de terenuri.“

Autor: Cristina Roşca

18.01.2022, 11:30 1385

♦ Cele 20 de spaţii deja existente au drept ancore Carrefour, Mega Image, Auchan, Profi, Penny şi Lidl.

Portico Investments, o companie care administrează proprietăţi comerciale, a ajuns în România la un portofoliu de 20 de spaţii în cei 17 ani de prezenţă locală. În fiecare din ultimii doi ani, marcaţi de pandemia de COVID-19, compania a cumpărat câte două astfel de spaţii.

„Portico Investments este o com­panie care administrează pro­prie­tăţi comerciale, cu precădere alimen­tare, cu operaţiuni în trei ţări – România, Ungaria şi Olanda“, spune Razvan Gaiţă, country director, Portico Investments Romania. Între 2013 şi 2014, executivul a condus op­e­ra­ţiunile locale ale Anchor Group, ce de­ţine primele două malluri din România – Bucureşti Mall şi Plaza România.

Portico Investments, ce are în spate un investitor instituţional american, investeşte de regulă între 500.000 şi 20 de milioane de euro per proprietate, căutând spaţii ce variază de la 100 la 7.000 mp. Ţinta sunt spaţiile bine poziţionate, în zone cu trafic şi vad, deja ancorate de un retailer alimentar, scrie pe site-ul propriu al companiei. Cea mai importantă piaţă dintre cele trei este Olanda, unde portofoliul este evaluat la peste 150 mil. euro. „Portico a intrat pe piaţa din România în anul 2004, împreună cu re­ţe­lele Spar şi Plus, pentru care a dez­vol­tat câteva magazine. Ulterior, în mo­mentul în care Spar s-a retras, ma­ga­zinele au fost închiriate reţelei Billa.“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO