♦ Cele 20 de spaţii deja existente au drept ancore Carrefour, Mega Image, Auchan, Profi, Penny şi Lidl.
Portico Investments, o companie care administrează proprietăţi comerciale, a ajuns în România la un portofoliu de 20 de spaţii în cei 17 ani de prezenţă locală. În fiecare din ultimii doi ani, marcaţi de pandemia de COVID-19, compania a cumpărat câte două astfel de spaţii.
„Portico Investments este o companie care administrează proprietăţi comerciale, cu precădere alimentare, cu operaţiuni în trei ţări – România, Ungaria şi Olanda“, spune Razvan Gaiţă, country director, Portico Investments Romania. Între 2013 şi 2014, executivul a condus operaţiunile locale ale Anchor Group, ce deţine primele două malluri din România – Bucureşti Mall şi Plaza România.
Portico Investments, ce are în spate un investitor instituţional american, investeşte de regulă între 500.000 şi 20 de milioane de euro per proprietate, căutând spaţii ce variază de la 100 la 7.000 mp. Ţinta sunt spaţiile bine poziţionate, în zone cu trafic şi vad, deja ancorate de un retailer alimentar, scrie pe site-ul propriu al companiei. Cea mai importantă piaţă dintre cele trei este Olanda, unde portofoliul este evaluat la peste 150 mil. euro. „Portico a intrat pe piaţa din România în anul 2004, împreună cu reţelele Spar şi Plus, pentru care a dezvoltat câteva magazine. Ulterior, în momentul în care Spar s-a retras, magazinele au fost închiriate reţelei Billa.“