Companii

Portretul turistului român la all inclusive pe litoralul românesc

Portretul turistului român la all inclusive pe litoralul românesc

Autor: Liviu Iancu

23.04.2015, 11:19 1129

"În general, la all inclusive, bărbaţii pun în farfurie, în medie, 2,5 porţii de mâncare din fiecare fel, o mare cantitate rămânând însă neconsumată, în timp ce femeile obişnuiesc să consume porţii normale. În plus, tendinţa ultimilor doi ani arată că femeile sunt, în proporţie de peste 70%, predispuse către produse de origine vegetală (diverse salate, preparate din soia, cereale integrale, lactate dietetice, brânzeturi etc.) care nu le pun în pericol silueta", potrivit unui studiu al Mareea, agenţia care trimite cei mai mulţi turişti români pe litoralul autohton şi care administrează complexul all inclusive Family Club Mercur-Minerva din Mamaia.

În topul preferinţelor culinare ale bărbaţilor, "vedetele" serviciiilor hoteliere all inclusive de pe litoralul românesc sunt micii, cârnăciorii afumaţi, fripturile de porc şi vită, ciorbele de burtă şi văcuţă, tigaia picantă, puiul la ceaun şi pastrama de oaie.

"În general, turiştii care aleg sejururile all inclusive solicită o cât mai mare diversitate a produselor alimentare. Dar, din experienţa noastră, preferatele bărbaţilor sunt preparatele tradiţionale, cum ar fi tochitura dobrogeană, mititeii, fripturile şi, în general, alimentele pe bază de carne. În ceea ce priveşte femeile şi copiii, aceştia solicită, într-o măsura mult mai mare produse dietetice, cerealele şi brânzeturile şi, în general, alimentele de tip bio care susţin un regim de viaţă mai activ", a spus Georgeta Bari, directorul hotelului Mercur-Minerva.

Turiştii români care aleg serviciile all inclusive pentru litoralul românesc sunt, în general, familii cu vârste cuprinse între 30 şi 50 de ani, peste 80% fiind însoţiţi de 1-2 copii.

În ultimii doi ani, hotelierii care au implementat servicii all inclusive pe litoral românesc, au începu să organizeze excursii opţionale de o zi în Delta Dunării sau Bulgaria.

Mareea estimează pentru sezonul 2015 o creştere cu cel puţin 10% a traficului turistic către Marea Neagră, principalul motiv al creşterii cererii datorându-se unei reorientări a turiştilor consumatori de vacanţe all inclusive în Bulgaria.

Anul trecut, pe litoralul românesc existau 6.750 de locuri în hotelurile all inclusive, iar până în prezent capacitatea unor astfel de structuri a crescut cu 581 de locuri.

Mareea, deţinută de Marius Usturoiu, este una dintre cele mai mari agenţii de turism din România, alături de Perfect Tour, Christian Tour, Happy Tour, Eximtur şi Vola.ro.

AFACERI DE LA ZERO