Companii

Povestea lanţului de bijuterii care se apropie de majorat. Un business început după facultate a ajuns astăzi la 16 bijuterii în principalele oraşe ale ţării şi la afaceri de 30 mil. lei

Povestea lanţului de bijuterii care se apropie de...

Autor: Cristina Roşca

26.12.2015, 11:44 4918

Lanţul de bijuterii Teilor a deschis în acest an nouă unităţi, ajungând la un total de 16 magazine care vând inele şi coliere cu diamante şi alte pietre preţioase. Din totalul celor 16 bijuterii, şase sunt amplasate în Capitală, în unele dintre cele mai importante malluri. Ultimele deschise sunt cele din Bucureşti Mall, primul mall al României, şi din Unirea Shopping City, kilometrul zero al cumpărăturilor din Capitală. Compania a deschis de asemenea recent noi unităţi în Cluj Napoca în Iulius Mall şi în Piteşti Mall. În ceea ce priveşte oraşul Piteşti, aici compania era deja prezentă, însă nu în mall. De altfel, oraşul din judeţul Argeş este acasă pentru lanţul de bijuterii fondat acum circa 17 ani de antreprenorul român Florin Enache.

„Ultima serie de magazine vine ca o continuare expansiunii din prima parte a anului, care a început cu locaţiile deschise în Iaşi şi Braşov şi care va continua în 2016 cu Teilor în Constanţa, Ploieşti şi Timişoara”, spun oficialii companiei care vrea să ajungă în toate oraşele de peste 150.000 de locuitori.

În prima partea a anului 2015 compania a deschis trei noi magazine în Bucureşti - în AFI Palace Cotroceni, Mega Mall şi Promenada – şi câte unul în Braşov la Coresi Shopping Resort şi Iaşi la Palas Mall.

În prezent compania are unităţi în mai multe oraşe din ţară, precum Piteşti, Târgovişte,Cluj-Napoca, Craiova sau Bucureşti, şi un magazin online. Investiţia într-un magazin Teilor se ridică la 180.000 de euro fără stoc, potrivit datelor anterioare deţinute de ZF.

Florin Enache, antreprenorul care deţine reţeaua Teilor, a început să-şi dezvolte afacerea imediat după ce a terminat facultatea. Datorită călătoriilor sale în afara ţării şi numeroaselor vizite la cele mai importante târguri de bijuterii din lume, a decis să construiască în România un brand de bijuterii propriu. Primul magazin din Bucureşti a fost deschis în 2013 în Băneasa Shopping City, la aproape 15 ani de la prima unitate deschisă „acasă“, la Piteşti.

În continuare, cele mai bune magazine ale reţelei de bijuterii sunt cele de acasă, din Piteşti, urmate de cele din Bucureşti şi din Craiova, potrivit datelor furnizate recent de companie.

Toate produsele din magazinele Teilor sunt fabricate de producători specializaţi, compania nu deţine o unitate proprie de producţie. Reprezentanţii lanţului de bijuterii spun că pentru a putea să creşti în business trebuie să te axezi pe o singură zonă şi să construieşti un avantaj competitiv în acea zonă.

În magazinele Teilor se vând bijuterii din aur de 14 şi 18 carate, unele cu pietre preţioase şi semi-preţioase precum diamant, safir, emerald, rubin sau perle.

Pentru acest an compania estimează o cifră de afaceri de peste 30 mil. lei (6,7 mil. lei), susţinută de expansiune şi de creşterea organică a vânzărilor în magazinele deja existente. Anul trecut, Credit Gold G&F 2003, care operează reţeaua de magazine. a avut o cifră de afaceri de 20,5 milioane de lei (în creştere cu 49% faţă de 2013) şi un profit net de 0,3 milioane de lei (cu 27% mai mic decât în anul anterior), potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe. Pe piaţa locală de bijuterii Teilor se „bate” atât cu reţele extinse precum Cellini sau B&B dar şi cu afaceri locale de mici dimensiuni.

Holdingul deţinut de antreprenorul român Florin Enache cuprinde pe lângă cele 14 magazine de bijuterii, şi un IFN cu activităţi pe zona de amanet şi o casă de schimb valutar şi transfer de bani. La nivel de grup afacerile au depăşit 45 mil. lei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO