Companii

Povestea unui business românesc început pe vremea când şoferii mergeu cu harta pe picior pentru a gasi o adresă şi adusă până în zilele când aproape totul este online

Povestea unui business românesc început pe vremea când...

Autor: Ioana Matei

19.12.2020, 20:03 1253

Început în anul 1999 în domeniul importului şi distribuţiei de piese auto, businessul românesc Universal Group a evoluat şi înspre vânzarea de electrocasnice, dar chiar şi de articole de fashion. Reţeta pare să fie una câştigătoare pentru afacerea care se îndreaptă anul acesta spre pragul de 1 milion de euro.

Mi-aduc aminte când am început businessul de import, ne duceam cu harta pentru a cumpăra produsele – conduceam o maşină de marfă cu harta pe genunchi şi încercam să ajungem într-un oraş din Germania” a povestit despre începuturile businessului Universal Group Virgil Cata, fondatorul acestuia, în cea mai recentă ediţie a emisiunii ZF Ecosistemul Marketplace. Antreprenorul spune, mai în glumă, mai în serios, că prin comparaţie cu dinamismul tehnologic al perioadei pe care o traversăm, cea de atunci, din perioada confirmărilor de comenzi prin fax, îi dă senzaţia că a fost un film vechi, din care a făcut parte.

De la importul şi distribuţia de piese auto, Universal Group a evoluat spre alte două ramuri de activitate: importul şi vânzarea de articole de fashion, iar cel mai recent business este de import şi distribuţie de electrocasnice. Majoritatea producătorilor şi furnizorilor cu care lucrează sunt din Germania, dar în portofoliul lor se află şi produse din Italia sau Anglia. „Ponderea veniturilor din zona de home appliances a devenit din ce în ce mai importantă, mai ales anul acesta, odată cu pandemia, când aceasta a ajuns la 60%.

Partea de auto a continuat un regres şi anul acesta, din cauza faptului că oamenii sunt mai atenţi în ceea ce priveşte folosirea pieselor auto, astfel că a generat vânzări de undeva la 30%, iar cel de fashion – de 10-12%”, descrie antreprenorul modul în care sunt segmentate vânzările în prezent. Chiar dacă scăderea segmentului auto a fost una abruptă, aceasta a fost compensată de creşterile înregistrate pe segmentul electrocasnicelor. „Creşterea cea mai importantă a fost la bucătărie – oamenii au cumpărat roboţi de bucătărie, aspiratoare, storcătoare de fructe, espressoare - chiar şi acum, la final de an, vedem o creştere mare pe acest segment.”

Ei au mizat pe electrocasnicele pentru casă începând cu anul 2018, iar profilul produselor este, explică el, unul middle spre premium.  „Majoritatea sunt producători cu zeci de ani, au tradiţie în domeniul lor de activitate; valoarea importului creşte zilnic, cred că am importat corect nişa de piaţă - clientul vrea să cunoască alte branduri, alt portofoliu şi să ţină pasul cu lucrurile care se întâmplă pe piaţa europeană.”

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO