• Leu / EUR4.7798
  • Leu / GBP5.6747
  • Leu / USD4.3348
Companii

Preferă să aducă orice din import: discounterul german Lidl a ajuns cel mai mare importator din comerţ anul trecut. Germanii importă anual de 1 mld. euro, potrivit estimărilor ZF, la vânzări locale de 1,3 mld. euro

Preferă să aducă orice din import: discounterul german Lidl a ajuns cel mai mare importator din comerţ anul trecut. Germanii importă anual de 1 mld. euro, potrivit estimărilor ZF, la vânzări locale de 1,3 mld. euro

Autor: Cristina Rosca

23.03.2018, 00:08 5167

Retailerul german Lidl ocupa poziţia a şasea în topul celor mai mari importatori din economie anul trecut, în urcare cu o treaptă faţă de 2016. Cla­sa­mentul este condus de Automobile Dacia (auto), Rompetrol Rafinare (rafinare petrol), Petrotel - Lukoil (rafinare petrol), Ford Ro­mânia (auto) şi ArcelorMittal Galaţi (industrie).

Discounterul german, care a intrat pe piaţa locală oficial în 2011 când a preluat reţeaua Plus Discount, a importat anul trecut bunuri de 800 mil. euro - 1 mld. euro, potrivit estimărilor ZF. Această valoare îl poziţio­nează pe comerciant pe locul şase în economie şi locul întâi în comerţ. Compania a avut vânzări de 1,3 mld. euro anul trecut.

Până în 2016, gigantul sud-coreean Samsung era cel mai mare importator din comerţ (CAEN-urile 45, 46, 47), însă de anul trecut Lidl a devenit lider. Această evoluţie a venit pe fondul dezvoltării businessului, deschiderile de magazine însemnând şi creşterea cifrei de afaceri, dar şi a importurilor.

„Lidl a intrat pe piaţa din România cu un model de business total nou şi diferit faţă de ceea ce exista la momentul respectiv. Am crezut foarte tare în puterea mărcilor proprii şi am ajutat la creşterea acestui segment în România“, spunea recent Frank Wagner, executivul care conduce operaţiunile Lidl pe plan local. Circa 80% din produsele din magazinele Lidl sunt marcă privată şi de cele mai multe ori aceste produse sunt importate. De altfel, acesta este modelul germanilor pe toate pieţele pe care activează, pariind pe preţuri cât mai mici. În cazul celorlalte lanţuri de magazine ponderea mărcilor private este sub 30%. De altfel, nemţii lucrează şi cu furnizori locali, iar o parte dintre produsele acestor producători sunt exportate în magazinele din alte pieţe. Anul trecut importurile totale ale României au sărit de 75 mld. euro, iar primii zece jucători au o cotă de piaţă de 13,1%, potrivit datelor INS. Acest lucru înseamnă că importurile celor zece companii sunt de circa 10 mld. euro.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
CE SFATURI AI DA TÂNĂRULUI DE 21 DE ANI?

TOTUL PENTRU BUSINESS. TOTUL ESTE BUSINESS

Principalele valute BNR - joi, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.7798
Diferență: 0,0167
Ieri: 4.7790
Azi: 4.3348
Diferență: 0,5731
Ieri: 4.3101
Azi: 5.6747
Diferență: 0,2845
Ieri: 5.6586
Azi: 4.4707
Diferență: 0,4945
Ieri: 4.4487