♦ Tot mai mulţi constructori auto diversifică gama de modele electrice, iar acestea vor deveni tot mai atractive pentru clienţi, atât datorită noilor facilităţi, cât şi programului Rabla Plus ♦ Mai mult, şi industria auto locală se îndreaptă spre electrificare. Din 2023 Dacia va lansa noul Jogger, dar cu sistem de propulsie hibrid, acelaşi ca pe actualul Renault Clio, în timp ce Ford va produce din 2023 un vehicul utilitar care din 2024 va avea şi o versiune complet electrică.
Industria auto a fost lovită în 2021 de patru crize, pornind de la pandemie, continuând cu lipsa componentelor electronice şi cu scumpirea materiilor prime, iar pe final de an industria să fie lovită de creşterea puternică a costurilor legate de energie. Peste acestea s-a suprapus şi explozia preţurilor transporturilor dinspre Asia, care au crescut şi de zece ori.
Constructorii auto au renegociat o parte dintre contractele cu furnizorii, însă chiar şi aşa o parte din costul suplimentar va fi transferat şi într-o creştere a preţurilor maşinilor noi.