Companii

Previziuni 2022. Retail alimentar. Inflaţia va pune presiune pe consum, dar retailerii continuă să pompeze bani în dezvoltare. Anul 2022 se anunţă cel mai bun pentru expansiune

Previziuni 2022. Retail alimentar. Inflaţia va pune...

Autor: Cristina Roşca

04.01.2022, 00:07 692

♦ În 2021, al doilea an marcat de pandemia de COVID-19, jucătorii din comerţul modern au continuat să se dezvolte, scoţând din buzunare circa 1 mld. euro pentru deschideri de magazine, remodelări ale unor unităţi deja existente, achiziţii de terenuri sau construcţia de depozite noi ♦ Pe de altă parte, micii comercianţi au ales fie umbrela unei francize, fie specializarea pentru a putea ţine piept concurenţei din partea reţelelor internaţionale l Ce urmează în 2022?

 

Inflaţia va continua să crească şi va pune presiune pe consumul privat

Încă din a doua parte a anului trecut, in­fla­ţia a devenit un subiect de discuţie pentru toţi analiştii şi executivii, pentru toţi ban­che­rii şi politicienii. În ceea ce priveşte S1/2022, exis­­tă un consens şi anume că preţurile vor con­tinua să galopeze, mai ales pe fondul ex­plo­ziei preţului la ener­gie. În ceea ce priveşte se­mestrul secund, părerile sunt împărţite, mai exact unele voci spun că si­tuaţia se va îmbunătăţi, pe când altele sunt de pă­rere că inflaţia va fi o pro­­­ble­mă pe ter­men lung, care va afec­ta în­trea­ga eco­nomie mondială. Ca ur­mare a creş­­te­rilor continue de pre­ţuri la aproape orice – de la materii prime la am­ba­la­je şi de la transport la ener­gie –, con­su­mul privat se va tempera, iar oamenii vor deveni mai prudenţi în achiziţii.

În orice criză economică, indiferent de ce anu­me e generată, consumul se contractă, iar oa­menii se uită mai atent la preţ şi la mo­dul în care îşi cheltuie banii. Pandemia de COVID-19, care a debutat ca o criză sanita­ră ce s-a transformat într-una economică, a avut o particularitate şi anume au fost mulţi bani în piaţă şi anumite ocazii de consum au dis­­pă­­rut, aşa că sumele rămase au fost trimi­se că­tre achi­ziţii de alimente mai scumpe, pro­du­se electro-IT sau alte bunuri pentru locuinţă. În contextul înflaţiei însă, apar pri­mele semnale că a apus vremea premiu­nizării (o orientare către produse mai scum­pe) şi a apetitului de consum fără margini.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO