Companii

Previziuni 2023. Cum va arăta consumul? Cât timp va trece până la prima corecţie? În 2021 consumul a crescut cu 10%, anul trecut avansul s-a redus la jumătate, mai exact 4,5% în primele zece luni din 2022, iar principala întrebare pentru 2023 este dacă vom avea primele luni cu un consum în scădere

Previziuni 2023. Cum va arăta consumul? Cât timp va...

Autor: Cristina Roşca

05.01.2023, 16:30 377

♦ Finalul lui 2022, cu malluri pline şi rafturi golite de pofta cumpărătorilor, nu ne duce cu gândul la un astfel de scenariu. „Luna decembrie a fost, ca vânzări, chiar peste nivelul din 2019 ♦ Oamenii au simţit nevoia să revină în malluri, în magazinele fizice. Comparativ cu 2021 vedem o creştere“, spune Dan Ostahie, fondatorul Altex, liderul comerţului electro-IT din România.

Anul 2023, la fel ca şi precedentul, va sta sub semnul inflaţiei, fenomen care a pus o lume întreagă pe jar. Occidentul vorbeşte despre creşteri de preţuri nemaivăzute de 40 de ani, pe când pentru Europa de Est aceasta este o problemă cu care regiunea s-a mai confruntat, mai ales în primul deceniu de după comunism.

În cazul României, inflaţia a atins nivelul de 17% în toamna lui 2022, produ­cătorii, transportatorii, retailerii, toţi vor­bind în cor de creşteri de preţuri pe bandă rulantă. Pentru 2023, ei se aşteaptă ca inflaţia să continue să fie o problemă, cu efecte asupra consumului privat. Totuşi, ritmul de majorare a preţurilor se va tempera.

„Intensitatea inflaţiei vă scădea începând cu anul 2023. În pofida tuturor evenimentelor, vedem anul cu optimism (...)“, spune Daniel Gross, CEO-ul Penny România, un discounter german ce are local peste 300 de magazine.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO