Companii

Prima cafenea americana Gloria Jean's dintr-un lant de 30

19.01.2005, 00:00 64

Compania americana Gloria Jean's, operatorul principalei retele de cafenele din mall-urile din Statele Unite, a intrat pe piata romaneasca prin deschiderea primei unitati de acest tip in Bucuresti, in Plaza Romania.
Planurile pentru urmatorii trei ani vizeaza dezvoltarea unui lant de 20-30 de unitati in Romania, in principal in mall-uri. Investitia in preluarea master-francizei si in deschiderea primului magazin a fost de 500.000 de euro.
"In cursul acestui an vom mai deschide 4-5 cafenele in Bucuresti si una la Timisoara, in luna septembrie, investitia pentru acestea fiind estimata la circa un milion de dolari. Ulterior, intentionam sa ne extindem in Iasi, Constanta si alte orase importante, in baza unor contracte de franciza", a declarat Ismail Isik, vicepresedintele companiei Gourmet Products Servicii SA, firma care detine master-franciza pentru Romania, Ungaria si Bulgaria.
Compania a semnat deja un al doilea contract cu City Mall (mall-ul de pe soseaua catre Giurgiu, care va fi deschis in primavara acestui an) si negociaza contracte cu Julius Mall din Timisoara si are in vedere si o locatie in zona Pietei Universitatii. Investitia intr-o cafenea este de 100.000-200.000 de euro.
Compania Gourmet Products Servicii a fost infiintata de actionari ai grupului turc Ener Holding pentru obtinerea master-francizei. Contractul a fost incheiat in octombrie 2004. Dupa dezvoltarea lantului in Romania, francizorul va introduce marca Gloria Jean's si in Ungaria si Bulgaria.
"Piata cafenelelor din Romania a cunoscut o dezvoltare foarte puternica in ultimul timp si ne asteptam ca ritmul sa se accelereze, pentru ca romanii sunt mari bautori de cafea", a spus Radu Cristian Marinescu, director de dezvoltare al companiei. Ener Holding a investit deja in Romania in sectorul turistic, fiind proprietarul hotelului Majestic din Bucuresti, precum si in constructii, unde este partenera a consortiului care a finalizat portiunea dintre Fundulea si Lehliu a autostrazii Bucuresti-Constanta.
La nivel global, Gloria Jean's detine peste 430 de magazine si cafenele in 12 tari, majoritatea celor 374 magazine de retail fiind in franciza. Compania opereaza si cel mai mare lant de coffee-shops in mall-uri din SUA. Reteaua vinde cafelele sale si prin intermediul a peste 390 de distribuitori, inclusiv furnizori specializati care livreaza servicii catre companii, restaurante si retaileri. Reteaua nu a patruns inca pe pietele din Europa de Vest.
georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO