♦ Pandemia care a ţinut oamenii acasă şi i-a determinat să poarte mască de protecţie a influenţat vânzările la produse pentru răceală şi gripă - medicamentul „vedetă“ al Reckit Benckiser în România.
Britanicii de la Reckitt Benkiser, prezenţi pe piaţa locală din 2002, au încheiat anul 2020 cu afaceri de 440 milioane de lei, în scădere cu 25% faţă de anul anterior, arată datele publice de la Ministerul de Finanţe.
Compania aduce pe piaţa locală branduri de medicamente ca Nurofen, Gaviscon, dar are în portofoliu şi produse de curăţat şi brandul Durex.
O posibilă cauză a scăderii companiei pe piaţa locală, prima din ultimul deceniu de altfel, poate fi reprezentată de numărul mai mic de răceli în sezonul rece. Farmaciştii spuneau anterior pentru ZF că se observă o scădere la vânzările de medicamente pentru gripă şi răceală, în contextul în care masca a împiedicat nu numai transmiterea coronavirusului, dar şi a altor boli respiratorii.