• Leu / EUR4.7790
  • Leu / GBP5.6586
  • Leu / USD4.3101
Companii

Primăria Capitalei plăteşte chirie de 7.400 de euro pe zi, dar reabilitarea sediului de la Cişmigiu e departe de finalizare

Autor: Radu Racu

06.11.2012, 00:06 1396

Pasajul Basarab trebuia finalizat iniţial în 2009. Termenele au început să se rostogolească şi s-a ajuns ca proiectul să fie dat în folosinţă în iunie 2011, la o distanţă de doi ani. În decembrie 2011 Pasajul Pipera era dat ca "gata", dar finalizarea a avut loc la sfârşitul lunii aprilie a acestui an, când ar fi trebuit dată în folosinţă parcarea de la Universitate, care nu este gata nici la începutul lui noiembrie.

Cu alte cuvinte, în Bucureşti nu este nicio mirare ca marile proiecte publice să întârzie. Bine măcar că se fac. Despre sediul Primăriei însă, la doi ani şi jumătate de la mutarea "cu chirie" în zona Gro­ză­veşti, pe malul Dâmboviţei, senzaţia este că municipalitatea va mai sta o bună perioadă în clădirea nouă, modernă, în care plăteşte circa 7.400 de euro pentru fiecare zi de şedere. La jumătatea lunii octombrie, pe şantierul Primăriei Bucureşti de pe bulevardul Regina Elisabeta, circa 75 de muncitori de la firma Rotary Construcţii lucrează la montarea unor structuri metalice cu bare de grosimea unui antebraţ în temelie, aşa-numite "măsuţe" care oferă rezistenţa necesară în cazul unui seism puternic. Clădirea emblematică a Capitalei, construită între anii 1906 şi 1910, are ziduri groase de circa un metru. Cu toate acestea, s-a considerat că un cutremur similar celui din 1977 ar şifona puternic imobilul şi a fost început un proces de renovare.

Simplificat mult, proiectul ales pentru întărirea structurii prevede următoarele etape de bază: firma constructoare trebuie să sape în jurul clădirii pentru a dezgoli temelia, apoi să decupeze cu o lamă uriaşă bucăţi din zidurile groase pe care le înlocuieşte cu "măsuţele" ultrarezistente, apoi se îmbracă structura rezultată în beton. Lucrările se află în cel de-al treila an, dar finalizarea lor pare departe, având în vedere că în prezent se lucrează doar la jumătate din clădire. Firma care a câştigat contractul de execuţie, Rotary Construcţii, a început lucrările la sediul vechi în urmă cu mai bine de doi ani, proces întrerupt temporar însă la jumătatea anului 2011 din cauza schimbării firmei proiectante.

La jumătatea lunii octombrie, două dintre cele trei laturi ale clădirii în formă de "U" erau în lucru, pentru că în cea de-a treia - sediul prefecturii Bucureşti - funcţionarii încă îşi desfă­şoa­ră activitatea. În aceste condiţii, cea de-a treia latură a clădirii va intra în lucru abia după ce func­ţionarii prefecturii se vor muta, un proces extre­m de anevoios, după cum reiese din afirmaţiile purtătoarei de cuvânt a instituţiei, Ivonne Ghiţă. "Ne vom muta într-un sediu temporar de­ţinut de RA-APPS, cel mai probabil în Casa Presei Libere. Acest sediu va fi temporar, până ce ne vom putea muta în sediul temporar pus la dispoziţie de Primăria Capitalei". Ghiţă a precizat că sediul temporar pus la dispoziţie de primărie, situat în strada General Berthelot, la nr. 90, "este amenajat în prezent", însă nu a precizat o dată exactă când va începe procesul de mutare. "Cât se poate de repede", a declarat purtătorul de cuvânt al prefecturii.

Termenul oficial stabilit pentru finalizarea lucră­rilor de consolidare a Primăriei este de 31 iulie 2013, însă calendarul plăţilor efectuate până acum indică realizarea a mai puţin de jumătate din proiect.

Citiţi materialul complet în numărul de noiembrie al Business Construct

(www.zfcorporate.ro/business-construct)

CE SFATURI AI DA TÂNĂRULUI DE 21 DE ANI?

TOTUL PENTRU BUSINESS. TOTUL ESTE BUSINESS

Principalele valute BNR - miercuri, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.7790
Diferență: 0,0084
Ieri: 4.7786
Azi: 4.3101
Diferență: 0,0139
Ieri: 4.3095
Azi: 5.6586
Diferență: 0,5169
Ieri: 5.6295
Azi: 4.4487
Diferență: 0,2456
Ieri: 4.4378