Companii

Primele semne pozitive din auto - sase marci au avut cresteri de vanzari in primele doua luni

Primele semne pozitive din auto - sase marci au avut cresteri de vanzari in primele doua luni
01.04.2010, 23:20 87

Sase din cele 44 de marci auto comercializate pe piata locala auinregistrat cresteri cuprinse intre 270% si 7% in primele doua luniale acestui an potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor siImportatorilor de Automobile (APIA). Intr-o situatie diametralopusa se regasesc marci precum Chrysler, Dodge, Alfa Romeo sauLancia, ale caror vanzari s-au redus cu peste 75%, pana la91%.
La nivelul primelor doua luni ale acestui an Ford este cel mai binevanduta marca de import de pe piata locala, cu un volum total depeste 1.000 de autovehicule si o cota de aproape 12% din piatatotala. Totodata, luna februarie este cea de-a treia lunaconsecutiva in care Ford se mentine pe primul loc in topul marcilorde import, depasind Volkswagen, Skoda si Renault. La nivelulprimelor doua luni ale acestui an vanzarile de masini auinregistrat un declin de 55%, la aproape 7.250 de unitati,continuand declinul in acelasi ritm ca in 2009. Comparativ cuianuarie -feburuarie din 2008, scaderea este de aproape 80%, inconditiile in care aproape 40 din cei 400 de dealeri
si-au inchis portile in 2009. "In prezent profitul dealerilor dinpiata auto locala a scazut la jumatate fata de primul trimestru alanului trecut, dar cel putin acum este stabil", a spus AlinTapalaga, directorul general al Porsche Inter Auto (PIA), diviziade retail a Porsche Romania, cel mai mare jucator de pe piata deprofil. Productia Dacia a inregistrat in continuare un avans dublufata de perioada similara a anului trecut in ianuarie-februarie, lapeste 51.000 de unitati, dintre care aproape 95% exportat catrepiete europene. In februarie Dacia a demarat productia SUV-uluiDuster, din care s-au asamblat aproape 160 de unitati, iar jumatateau mers la export.
Pe piata franceza, inmatricularile Dacia au inregistrat o cresterede 300%, la peste 16.600 de masini in martie, cota de piata abrandului autohton crescand de la 2% in martie 2009 la aproape 7%in 2010. La nivelul primelor trei luni, inmatricularile Dacia aucrescut cu 200%, la peste 31.000 de unitati, in conditiile in careprima de casare in programul "Rabla" francez a fost micsorata de la1.000 la 800 de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO