Companii

Primul român care a intrat în reţeaua de general manageri a Marriott

Ioan Mătieş coordonează circa 320 de angajaţi în cele două hoteluri pe care le conduce în Kazahstan

Ioan Mătieş coordonează circa 320 de angajaţi în cele două hoteluri pe care le conduce în Kazahstan

Autor: Iuliana Roibu

21.05.2015, 00:05 688

După 15 de ani de muncă în cadrul hotelurilor Marriott, Ioan Mătieş a intrat din 2014 în plutonul de manageri pe care grupul american îi trimite în toate colţurile lumii pentru a-i conduce hotelurile.

Cariera lui Mătieş în hotelărie a început în anii ’90, când s-a angajat chelner la Sheraton Frankfurt. A revenit la Bucureşti în 1997, pentru a participa la deschiderea hotelurilor Hilton (unde a lucrat timp de trei ani) şi Marriott. La lansarea hotelului JW Marriott din Bucureşti, în 2000, Ioan Mătieş era deja director de evenimente. După doi ani şi jumătate a fost promovat ca director al segmentului food & beverage, care aducea în 2006 hotelului Marriott 40% din cifra de afaceri de 42 de milioane de euro, adică aproximativ 17 milioane de euro.

În catalogul ”100 Tineri Manageri de Top” din 2006, Mătieş spunea că ”peste zece ani mă văd într-un post de director general al unui hotel, în străinătate“. A bifat poziţia un pic mai devreme, la opt ani de la predicţia sa. Primul pas a fost întoarcerea la Frankfurt, în decembrie 2006, într-o poziţie similară cu cea din Bucureşti, de manager al segmentului de F&B. Opt ani mai târziu pleca în Kazahstan, la conducerea a două dintre cele şase hoteluri pe care Marriott le deţine acolo. Marriott are acum 4.100 de proprietăţi şi 18 branduri în 79 de ţări şi teritorii şi o echipă de peste 3.500 de general manageri care le conduc. Conform www.glassdoor.com, salariul de bază al unui GM din cadrul Marriott este de 75.000 de dolari anual.

În Kazahstan, Ioan Mătieş coordonează circa 320 de angajaţi în cele două hoteluri pe care le conduce: Renaissance Atyrau Hotel (cu 178 camere, 24 apartamente şi 10 săli de evenimente desfăşurate pe 6.500 de metri pătraţi) şi Marriott Executive Apartments (cu 134 camere). Anul trecut cele două hoteluri au însumat 93.000 de înnoptări, iar Mătieş spune că politica grupului nu permite publicarea datelor financiare per unitate.

La un preţ mediu de 400 de dolari pe noapte, conform booking.com, cele 93.000 de înnoptări de anul trecut înseamnă un volum de business de aproximativ

37 mi­lioane de dolari. După experienţe în cadrul Marriott în România, Germania şi Kazahstan, general managerul vorbeşte acum despre diferenţe de cultură şi de mediu care se simt cu acuitate şi în business.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO