Companii

Primul semnal de alarmă de pe piaţa vedetă a ultimilor ani. Volumele de vânzări ale Arctic au scăzut cu aproape 20% în prima parte a anului

Grupul Arcelik operează local tot business-ul Arctic printr-o singură entitate. La total, producţia contribuie cel mai mult, respectiv circa 70%, conform datelor ZF cele mai recente. Restul reprezintă importul şi distribuţia.

Grupul Arcelik operează local tot business-ul Arctic printr-o singură entitate. La total, producţia contribuie cel mai mult, respectiv circa 70%, conform datelor ZF cele mai recente. Restul reprezintă importul şi distribuţia.

Autor: Cristina Roşca

15.09.2022, 16:40 172

♦ La nivel de regiune, în aceeaşi perioadă, vânzările au crescut uşor, susţinute printre altele de Polonia, unde avansul a fost de circa 5% ♦ În valoare, creşterea în Europa de Est a fost de 20%, dar se datorează mai ales inflaţiei.

Arctic, cel mai mare producător de electrocasnice din România, controlat de grupul turc Arcelik, a vândut cu aproape 20% mai puţine frigidere, maşini de spălat ori aragazuri în primele cinci luni din 2022 comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.

Declinul ia în calcul toate articolele vândute de companie în România, atât cele realizate în fabricile locale din Găeşti şi Ulmi (judeţul Dâm­boviţa), cât şi cele  produse în alte unităţi ale grupului turc.

În România, Arctic realizează doar frigidere (la Găeşti) şi maşini de spălat (la Ulmi). Acestea sunt vândute atât local, cât mai ales (peste 80% din producţie) la export. Celelalte electrocasnice sunt realizate în alte ţări şi importate.

Dintre ţările importante pentru grup în Europa de Est, Arcelik a avut în primele cinci luni din 2022 cea mai slabă evoluţie în România, unde declinul volumelor de vânzări l-a depăşit chiar şi pe cel din Rusia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO