Companii

Pro Cinema: Ne mentinem in top printr-o strategie de programare adecvata si una de marketing nu foarte agresiva

Pro Cinema: Ne mentinem in top printr-o strategie de programare adecvata si una de marketing nu foarte agresiva

Lucia Antal, 36 de ani, ocupa functia de director executiv al Pro Cinema inca de la lansarea canalului TV in urma cu sase ani

18.04.2010, 23:09 265

In urma cu sase ani, grupul PRO TV lansa pe piata locala primulpost autohton dedicat cinefililor: Pro Cinema. Planurile postului,care a fost lider de audienta inca de la lansare, sunt de cresteresi dezvoltare, atat pentru canal, prin programe noi si productii cuspecific de cinema, cat si in declinari ale acestuia.

Lucia Antal (36 de ani), care ocupa functia de director executival Pro Cinema inca de la lansarea canalului TV in urma cu sase ani,spune ca a reusit sa castige cota de piata printr-o strategie deprogramare adecvata si una de marketing nu foarte agresiva, darcare se adreseaza foarte precis publicului-tinta. Potrivit datelorGFK, Pro Cinema isi pastreaza pozitia de lider pe care a avut-oinca de la lansare pe nisa canalelor de film, avand o audienta inperioada 19 aprilie 2009 -13 aprilie 2010 cu peste 60% mai maredecat cea a principalului competitor, Hallmark.

"Modelul de business nu s-a schimbat. Pro Cinema va abordaaceeasi diversitate de genuri si se va orienta atat spreachizitionarea filmelor de cult, a filmelor de arta, fara insa aneglija nici productiile care se adreseaza unui segment mult maimare al publicului sau", explica ea.

La momentul aparitiei Pro Cinema, pe 19 aprilie 2004, pe piatalocala nu erau foarte multe canale dedicate exlusiv filmelor."Existau HBO sau AXN, insa acestea aveau un format strain. ProCinema s-a dorit a fi primul post de televiziune, cu un formatromanesc, dedicat filmelor, serialelor, dar si documentarelorlegate de profilul canalului."

Pro Cinema detine mai mult de o treime din piata de film siseriale, respectiv 36%, o piata in continua expansiune. In momentulde fata sunt noua statii de profil monitorizate.

Filmele preferate de publicul roman sunt cele de actiune,thrillerul, comedia si filmul istoric, spune Lucia Antal careprecizeaza ca elementele care fac diferenta intre Pro Cinema sicelelalte canale de film de pe piata este diversitatea de genuri sistilistica din grila de programe.

"Telespectatorul roman este destul de consecvent in preferintelelui pentru un anumit gen de film. Actiunea si comedia au fost de-alungul celor sase ani de existenta pentru Pro Cinema cele douagenuri de film care au adus cei mai multi oameni in fatatelevizorului, indiferent de postul la care ne referim. "Filmul de10" este brandul care are audienta cea mai mare din grilapostului."

Alte branduri ale postului care au reusit sa se impunapublicului cinefil sunt "Comedia in esenta tare", "Ora debuna-dispozitie" sau emisiunea "CineTePrinde". Publicul tinta alpostului sunt barbati cu varste cuprinse intre 20 si 49 de ani, cuo educatie peste medie.

Anul acesta nu vor exista schimbari majore in grila Pro Cinema,spune directorul executiv al postului. "Vom continua ceea ce aminceput in toamna. Ponderea filmelor artistice in grila de programeva creste."

Filmele difuzate de Pro Cinema de la lansare pana in prezentcare au avut cel mai mare rating sunt "Liceenii Rock'n Roll", carea obtinut 2,9 puncte de rating si o cota de piata de 8,3, "Cumainile curate", "Pentru Patrie", "Revansa", "Osanda".

Lucia Antal precizeaza ca planurile de viitor ale postului suntde crestere si nu exclude ca in viitor sa apara sub-branduri ProCinema.

"Compania Pro Tv SA este o operatiune de TV multichannel, dinacest motiv noi analizam permanent perspectivele de dezvoltare.Viitorul se doreste a fi unul de crestere si dezvoltare, atatpentru canal (programe noi si eventual productii cu specific decinema), cat si in declinari ale acestuia."

Pro Cinema face parte din compania PRO TV SA, care mai detineposturile de televiziune Pro TV, Pro TV International, Acasa,Sport.ro si MTV Romania. Anul trecut, toate canalele reunite incompania PRO TV SA au avut o cifra de afaceri de 176 mil. dolari siun profit operational (EBITDA) de 38,5 milioane de dolari.

Compania PRO TV este controlata de firma americana CME (95%),iar restul actiunilor sunt in proprietatea lui Adrian Sarbu, caredetine si Ziarul Financiar.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO