Companii

Probleme de producţie la Hidroelectrica? Volumele vândute au scăzut cu 30% în T1. Chiar şi aşa, profitul a crescut cu 70% din scumpiri. Compania are de 15 ori mai mulţi clienţi casnici decât în 2021

Ascensiunea Hidroelectrica pe piaţa furnizării de energie este vizibilă şi în rapoatele Autorităţii Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE). Potrivit datelor pentru luna ianuarie, singura disponibilă la acest moment pe datele ANRE, Hidroelectrica a ajuns la o cotă de piaţă de 6,2% pe segementul concurenţial al furnizării, depăşind, de exemplu, CEZ Vânzare. În ianuarie 2021, compania deţinută de statul român avea o cotă de numai 1,2%.

Ascensiunea Hidroelectrica pe piaţa furnizării de energie este vizibilă şi în rapoatele Autorităţii Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE). Potrivit datelor pentru luna ianuarie, singura disponibilă la acest moment pe datele ANRE, Hidroelectrica a ajuns la o cotă de piaţă de 6,2% pe segementul concurenţial al furnizării, depăşind, de exemplu, CEZ Vânzare. În ianuarie 2021, compania deţinută de statul român avea o cotă de numai 1,2%.

Autor: Roxana Petrescu

21.05.2022, 10:30 1260

♦ Hidroelectrica îşi face loc în piaţa furnizării pentru clienţii casnici, portofoliul celui mai mare producător de energie local ajungând la finalul primului trimestru la 110.829 de persoane fizice, de 15,5 ori mai mare decât în perioada similară din 2021.

Hidroelectrica, cel mai mare producător de energie din România, controlat de statul român, a terminat primele trei luni ale anului cu venituri de 2,3 miliarde de lei, cu 65% mai mari faţă de cele din perioada similară a anului trecut, şi cu un profit net de 1,29 miliarde de lei, plus 70%, arată datele publicate într-un raport al Fondului Proprietatea (FP), acţionar minoritar în cadrul companiei. Problema majoră care reiese din raport este însă scăderea consistentă, de 30%, a cantităţilor de energie vândute.

Datele publice nu arată cât din această scădere este cauzată direct de scăderea producţiei de energie a companiei şi cât vine din diminuarea can­tităţilor contractate din piaţă. Re­pre­zen­tanţii Hidroelectrica nu au oferit explicaţii până la închiderea ediţiei, dar o scădere atât de mare, în cazul în care ea se referă de producţia companiei, este un sem­nal de alarmă şi un factor care contribuie la scum­pirea energiei. Potrivit datelor Transelectrica, gradul de umplere a bara­jelor din luna mai nu era mai redus com­pa­ra­tiv cu aceeaşi lună din ultimii ani. „În cur­sul perioadei, energia electrică totală vândută de Hidroelectrica a atins

3,20 TWh, în scădere cu 30,0% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent. Preţul mediu realizat de vânzare a energiei electrice a fost de 655,4 Lei/MWh, în creştere cu 134,3% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent. La sfârşitul lunii martie 2022, poziţia de numerar a companiei se ridica la 4,85 miliarde lei“, se mai arată în raportul FP.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO