Companii

Producatorii auto americani pierd teren in fata japonezilor

03.05.2001, 00:00 14



Aprilie a fost cea mai slaba luna a acestui an pentru cei trei mari producatori auto americani din Detroit, care au inregistrat un declin de 16,3% al vanzarilor de automobile noi si camioane usoare, comparativ cu aceeasi luna a anului trecut.

Cele trei consortii, Ford, General Motors si Chrysler, considera ca principalele motive care au determinat aceasta scadere sunt incetinirea cresterii economice si prabusirea consumului din Statele Unite.

Cu toate acestea, importatorii au evitat problemele companiilor americane, iar vanzarile de automobile noi au fost peste estimari.

Conform unui studiu al firmei de consultanta Autodata, vanzarile au fost in aprilie de 16,65 milioane de vehicule, fiind inca in "grafic" pentru a consemna cea de-a treia valoare din istoria industriei.

O cadere cu 15,7% a vanzarilor Ford Motor Co. a fortat compania americana sa diminueze cu 40.000 de vehicule, respectiv 3%, productia din cel de-al doilea trimestru.

Totusi, directori executivi din industria auto estimeaza ca in lunile urmatoare vor veni si vremuri mai bune pentru producatorii americani, iar General Motors Corp. chiar si-a majorat previziunea privind productia din cel de-al doilea trimestru cu 2,5%.

"Clientii nostri au fost mai degraba preocupati de evolutia veniturilor proprii si de slujbele lor, iar acest lucru trebuie urmarit de noi. Ei nu vor renunta la achizitionarea unor noi masini, dar au avut alte probleme luna trecuta", a declarat George Pipas, director de analiza a vanzarilor la Ford.

General Motors a anuntat, de asemenea, ca vanzarile sale au scazut cu 15,7% in aprilie, in timp ce vanzarile diviziei americane a concernului DaimlerChrysler au fost cu 18% mai mici decat in perioada similara a anului trecut.

Producatorii auto straini si-au majorat iarasi in aprilie cota pe piata americana, marea majoritate raportand chiar vanzari mai mari decat anul trecut sau un declin mai mic decat cel al celor trei din Detroit.

Toyota Motor a anuntat o crestere cu 6,7%, in timp ce Honda Motor a raportat o scadere cu numai 2,9% a vanzarilor de automobile noi. Producatorii mai mici din Europa, Coreea sau Japonia au anuntat un volum mai mare de vanzari.

Per total, vanzarile de automobile noi in Statele Unite au scazut cu 10%, potrivit unui raport al firmei de cercetare a pietei Morgan & Co.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO