Companii

Producătorii de bunuri de larg consum au majorat preţurile cu peste 10% de la începutul anului şi mai anunţă scumpiri de 5-7% în 2022. ZF a întrebat unele dintre cele mai mari companii din industria bunurilor de larg consum, însă marile multinaţionale ţin preţurile la secret

Producătorii de bunuri de larg consum au majorat...

Autor: Mădălina Dediu Panaete, Cristina Roşca

09.08.2022, 00:08 380

Marii jucători din industria bunurilor de larg consum au majorat preţurile la alimente, cosmetice sau articole de curăţenie cu peste 10% doar de la începutul anului, arată o analiză a ZF. Mai mult, executivii şi antreprenorii din domeniu avertizează că, deşi ritmul a încetinit uşor faţă de primele luni din 2022, urmează alte scumpiri, de această dată de „doar“ 5-7%.

„Vorbim despre o majorare a preţurilor produselor noastre de la începutul anului în linie cu rata inflaţiei şi evoluţia pieţei, respectiv cu peste 10%“, a spus Ioan Ungur, director de vânzări în cadrul grupului Lactalis România, care include companiile Albalact, Covalact şi Dorna Lactate şi care este liderul pieţei de lactate.

Când vine vorba de majorările de preţ operate pe piaţa locală, cele mai multe companii din FMCG preferă să nu discute acest subiect deşi el este astăzi cel mai important de pe agenda consumatorilor de rând care se confruntă cu scumpiri pe bandă rulantă.

ZF a întrebat giganţi precum P&G, Coca-Cola HBC, Unilever, Cris-Tim, Farmec, Pepsi, LíOreal şi Lactalis cu cât au crescut preţurile în prima jumătate a anului şi cum văd evoluţia acestora până la finalul anului în contextul în care rata anuală a inflaţiei în luna iunie a ajuns la 15%. Cele mai multe multinaţionale nu au răspuns solicitării.

Prognoza actualizată a BNR evidenţiază perspectiva plafonării ratei anuale a inflaţiei în trimestrul III şi a descreşterii ei ulterioare în mod gradual.

„Este extrem de greu de prevăzut cu cât vor mai creşte preţurile, deoarece depindem de foarte mulţi factori externi, care nu pot fi estimati acum. Părerea noastră este că vom asista la încă o scumpire de aproximativ 5-7% până la sfârşit de an“, a menţionat Radu Timiş Jr, CEO-ul grupului Cris-Tim.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO