Companii

Producătorul belgian de ingrediente pentru panificaţie Puratos a investit peste 30.000 de euro într-o platformă prin care jucători din domeniu îşi pot vinde produsele: Estimăm un număr de peste 100 de magazine virtuale până la finalul anului

Producătorul belgian de ingrediente pentru panificaţie...

Autor: Alexandra Cepăreanu

06.05.2020, 20:09 1732

Puratos România, producător belgian de materie primă pentru industria de morărit şi patiserie, a investit peste 30.000 de euro în dezvoltarea platforme Bakeronline.ro prin care brutarii, patiserii, cofetarii şi ciocolatierii îşi pot vinde produsele gratuit.

„Până la finalul anului, platforma îşi propune să adune o comunitate de peste 100 de producători care să aibă magazine virtuale active şi care să genereze vânzări de cel puţin 1 milion de lei. Vom continua să investim nu doar anul acesta în acest proiect, pentru a susţine industria să se adapteze la <noul normal>”, a spus Gabriela Bereş, director Regional Europa Centrală şi de Est în grupul Puratos.

Până la 31 august, cei care se înscriu pe platformă au costuri zero de funcţionare, iar după această dată, costurile cu magazinul online vor fi de 200 de lei pe lună, a adăugat Gabrila Bereş.

În prezent, cinci afaceri din Bucureşti, Braşov, Baia Mare, Cluj-Napoca şi Craiova sunt înscrise pe platformă.

„Mulţi clienţi ne-au cerut să trecem în online şi să livrăm la domiciliu. Sunt zile de naştere, evenimente în viaţa oamenilor, pe care îşi doresc să le sărbătorească cu produsele noastre. Este greu pentru noi să ne adaptăm în online, fără asistenţă. Plus, cred că e important ca mai mulţi coferari sau brutari din acelaşi loc, să îşi poată reprezenta oferta din oraşul lor”, a spus Paraschiva Stănescu, proprietarul Patibona din Craiova.

Bakeronline este un start-up belgian de tehnologie, partener al Puratos Group, aflat în expansiune în ţări precum Franţa, Olanda, Germania, Spania, Chile şi Costa Rica.

Puratos România a încheiat anul 2019 cu afaceri de 156,5 milioane de lei. În această perioadă, toţi angajaţii companiei şi-au desfăşurat activitatea atât în fabrică cât şi în cele 12 depozite din ţară.

„Ne desfăşurăm activitatea la un ritm normal, cu mare parte din angajaţi lucrând de acasă – ca măsură de extra protecţie pentru colegii din depozite şi fabrică. Am apelat la tehnologiile disponibile pentru a muta în mediu online întreaga forţă de vânzări şi suportul tehnic (ingineri tehnologi şi consilieri tehnici)”, a spus pentru ZF Gabriela Bereş.

Ea a spus că lucrările de construcţie pentru proiectul Bakery School, şcoală de brutărie-cofetărie dedicată copiilor din medii defavorizate sau cazuri sociale pe care Puratos Group o deschide în Europa, au fost oprite şi vor fi reluate după data de 15 mai.

„Am fost nevoiţi să luăm o pauză în construcţia şcolii, însă după data de 15 mai vom relua proiectul la un ritm mai alert. Vom fi cu toţii nevoiţi să ne adaptăm unui nou normal, să ne reinventăm modul de a face business. Vom pune accent pe suportul oferit tuturor clienţilor şi partenerilor, pentru a-i ajuta să îşi reia activitatea. Lucrurile trebuie să continue şi împreună vom identifica noi căi de a revigora afacerile din industria de panificaţie.”

 

Gabriela Bereş a adăugat că peste 600 de cofetării şi patiserii din întreaga ţară au fost nevoite să îşi închidă activitatea în această perioadă, iar alte 500 de companii de profil şi-au restrâns activitatea, fie prin portofoliu de produse foarte limitat, fie prin program de lucru redus.

 

„Starea de urgenţă a creat mişcări atipice în rândul tuturor producătorilor. Au fost situaţii în luna martie când a trebuit să suplimentăm stocurile şi producţia de materii prime, pentru a face faţă solicitărilor din retailul modern. În luna aprilie, activitatea a reintrat pe un ritm de lucru normal. Chiar dacă sunt companii închise, perioada sărbătorilor pascale a reuşit să ţină un nivel minim de activitate şi rulaj în industrie.”

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO