Companii

Producatorul cafelei Elita se repozitioneaza pe piata cu brandul Doncafe, prin investitii de 15 mil. euro

Producatorul cafelei Elita se repozitioneaza pe piata cu brandul Doncafe, prin  investitii de 15 mil. euro

Schwartz a preluat conducerea companiei in urma cu un an si jumatate, cand a fost demarat si proiectul de schimbare radicala a portofoliului

28.08.2008, 19:22 195

Schimbarea portofoliului Strauss Romania vizeaza cresterea cotei detinute de companie de la 33% la 50%, pe o piata de 250 mil. euro care in ultimii ani si-a incetinit ritmul de crestere de la peste 10% la doar 6-7% anual.
Compania israeliana, care isi disputa primul loc pe piata locala a cafelei cu Kraft Foods, a anuntat investitii de 15 mil. euro in lansarea in Romania a brandului Doncafe, in locul marcilor deja consacrate Elita si Selected.
"Avem circa 33% din toata piata cafelei din Romania, incluzand si segmentul out of home (HoReCa - n. red.). In urmatorii 3-5 ani cred ca putem ajunge la o cota de piata de 50%", a declarat Matanya Schwartz, directorul general al Strauss Romania.
Schwartz, de origine israeliana, care a preluat conducerea companiei locale in urma cu un an si jumatate, cand a fost demarat si proiectul de schimbare radicala a portofoliului din Romania, mizeaza astfel pe o strategie agresiva de castigare a cotei de piata. Aceasta vine in conditiile in care consumul de cafea in Romania inregistreaza o crestere modesta de la an la an, estimata de reprezentantul Strauss la 6-7%.
"In ultimii ani s-a remarcat o incetinire a cresterii pietei de cafea, de la ritmuri de crestere double digit (peste 10% - n. red.) ajungand la 6-7%. Segmentul out of home creste mult mai rapid decat piata in ansamblu", a mai spus Schwartz.
Acesta estimeaza piata cafelei la aproximativ 250 mil. euro in acest moment.
Odata cu lansarea noului brand, producatorul a atacat un nou segment de piata, cel al specialitatilor de cafea, prin lansarea Doncafe Mixes. Pe acest segment activeaza trei companii puternice, Nestle, Kraft Foods si Tymbark, insa dinamica acestuia il face atractiv pentru noi competitori.
Pana in prezent, Strauss a activat pe piata locala cu Elita, Selected si Fort, marci concurente cu Jacobs sau Tchibo. Dupa schimbarea portofofiului, brandurile companiei vor fi Doncafe Elita si Doncafe Selected, iar pe segmentul cafelei instant va activa cu Doncafe Gold. Doncafe este un brand cu care Strauss activeaza si pe alte piete din Balcani. Schwartz a mai precizat ca valoarea totala a investitiilor in acest proiect, de 15 mil. euro, include crearea unui ambalaj nou pentru cafea si un buget de circa 6 mil. euro pentru promovare.
"A trebuit sa adaptam Elita la un nou stil de viata al consumatorilor romani, care aleg tot mai mult produse premium si, in acelasi timp, sunt mai deschisi la schimbari", a explicat directorul Strauss. Noua strategie a companiei va lasa insa neacoperit segmentul inferior de pret (low), care, potrivit lui Schwartz, reprezinta in prezent circa 10% din piata cafelei ambalate.
Kraft Foods, principalul sau competitor, merge pe o strategie diferita. Compania va comunica schimbarea imaginii cafelei Nova Brasilia, pozitionata pe un segment inferior celui pe care activeaza Jacobs si Doncafe. Producatorul investeste astfel intr-un brand de pe segmentul economic, dupa ce in ultimii ani s-a impus pe piata locala cu Jacobs, o marca premium. Anul trecut, pe primul loc pe piata cafelei prajite, dupa cota de piata in valoare, se situa Jacobs, urmata de Elita, in timp ce, dupa cota in volum, pozitiile celor doua branduri se inversau, potrivit unui studiul Nielsen din primul semestru al lui 2007.
Cele doua companii, Kraft si Strauss, sunt in prezent la mica distanta una fata de cealalta, dupa cota de piata la nivel local. Strauss Romania mizeaza in acest an pe afaceri de 80 mil. euro, dupa ce in 2007 a realizat o cifra de afaceri de 76 mil. euro. Compania activeaza doar pe piata cafelei, spre deosebire de Kraft Foods care se numara printre cei mai mari jucatori de pe piata locala de food.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO