Companii

Producatorul ciocolatei Primola: Din 2007 vom exporta in Europa de Est

Producatorul ciocolatei Primola: Din 2007 vom exporta in Europa de Est

Jihad Jabra, directorul general si proprietarul Supreme Group

25.08.2006, 18:19 331

Jihad Jabra, directorul general si proprietarul Supreme Group, producatorul ciocolatei Primola si al biscuitilor Ulpio, spune ca va incepe exportul in Europa de Est dupa integrarea Romaniei in UE.
"Simtim ca putem genera volume superioare de vanzari prin intrarea pe pietele externe pe care vrem sa le analizam pentru a ne face planuri de afaceri. In acest scop, vom incepe sa participam la targurile internationale de profil si estimam demararea exporturilor in 2007", a spus Jihad Jabra.
El a precizat ca disparitia taxelor vamale pentru comertul cu tarile UE este un avantaj, insa competitivitatea exporturilor depinde si de aspecte precum legislatia in domeniu sau birocratia, care influenteaza si competitivitatea producatorului in operatiunile de import si care ar putea fi simplificate dupa 2007. In prezent, Supreme Group importa cea mai mare parte a volumului de ingrediente folosit in fabrica din Romania.
In paralel cu intrarea pe exporturi, Supreme vizeaza si cresterea sustinuta a vanzarilor de pe piata romaneasca.
"Piata romaneasca este profitabila, dar depinde din ce unghi o privesti. Populatia destul de mare a Romaniei ar putea induce in eroare, pentru ca exista o discrepanta semnificativa intre consumul urban si cel rural. Ca numar de locuitori, proportia intre zonele urbane si cele rurale este aproape egala, insa 60-70% din consumul de FMCG (bunuri de larg consum - nr.red.) provine de la doar 30% din locuitori", a comentat Jabra.
Supreme s-a concentrat din acest motiv pe distributia in Bucuresti si in marile orase din Romania, pe care le acopera in intregime prin compania Supreme Distribution, care face parte din grup. Pentru restul zonelor, compania apeleaza si la distribuitori regionali.
"Bucurestiul a ajuns, din punctul de vedere al consumului de dulciuri pe cap de locuitor, aproape de media tarilor din jur, ceea ce face ca potentialul de crestere al pietei de aici sa nu fie atat de mare, comparativ cu cel din orasele mai mici sau din zona rurala. In mediul rural si in orasele mici de provincie asteptam o crestere a veniturilor, pentru a ne indrepta mai mult spre ele", a adaugat Jabra.
Vanzarile pe segmentul economic al pietei ciocolatei, pe care Supreme Group este prezent prin marca Novatini, sunt de doua ori mai reduse in Capitala fata de media la nivel national, in schimb marca premium Anidor este mult mai ceruta in Bucuresti, potrivit datelor companiei.
"In ultimii ani, consumul de dulciuri de pe piata romaneasca a crescut, dar si numarul de competitori", a mai comentat Jabra.
Unul dintre avatajele producatorilor locali prezenti este notorietatea pe care si-au castigat-o in timp, prin investitii in promovare, iar acest lucru ii va ajuta sa supravietuiasca dupa intensificarea concurentei odata cu integrarea, crede Jabra.
"Pe pietele din Europa Centrala, dupa intrarea in UE au existat niste achizitii facute de multinationale, s-au schimbat niste branduri, dar nu s-au inchis fabrici. Nu cred ca producatorii locali actuali nu pot face fata concurentei odata intrati in UE, pentru ca ciocolata produsa in fabricile din Romania nu este inferioara celei din tarile din jur", a apreciat oficialul Supreme Group.
Producatorul de ciocolata si biscuiti dulci Supreme Chocolat detine brandurile Primola, Anidor, Novatini si Ulpio si activeaza in toate segmentele de pret ale pietei ciocolatei. Pe segmentul premium este prezent cu ciocolata Anidor, pe segmentul mediu cu Primola, iar pe cel economic, cu Novatini.
Supreme Group este format din patru companii private: Supreme Chocolat, producator de ciocolata si biscuiti, Supreme Imex, procesator de cafea pentru Kraft Foods, Supreme Gourmet, compania care opereaza cafenele, si divizia de distribuite Supreme Distribution. Cea mai mare pondere in cifra de afaceri provine din ciocolata, spune oficialul Supreme Group. Produsele Supreme Chocolat sunt distribuite in peste 140 de orase din tara. Compania de distributie Supreme Group are 400 de angajati, din cei 1.000 la nivelul grupului, si o flota de circa 250 de autovehicule comerciale.
Supreme Group este o afacere de familie. Prima unitate de productie a grupului a fost infiintata in 1992, fiind specializata in productia de cafea. In 2001, marcile de cafea ale grupului au fost achizitionate de compania Kraft Foods, iar Supreme s-a indreptat spre piata ciocolatei prin preluarea unei fabrici de ciocolata din Bucuresti.
Cei patru mari jucatori de pe piata autohtona a ciocolatei sunt Kandia-Excelent, Supreme Chocolat, Kraft Foods Romania, subsidiara locala a concernului multinational Kraft, si Heidi Chocolats Suisse, membra a grupului elvetian Laderach Chocolatier Suisse.
Ultimele estimari indicau o valoare a pietei de ciocolata de 150 de milioane de euro anual, dintre care aproximativ 70% este reprezentata de tabletele de ciocolata.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO