Companii

Producătorul Danone intră pe o nouă categorie de iaurturi

Producătorul Danone intră pe o nouă categorie de iaurturi

Autor: Mădălina Dediu Panaete

21.09.2017, 13:36 508

Danone România, liderul pieţei de iaurturi, a lansat pe piaţa locală o nouă categorie de produse sub brandul Fantasia. Iaurturile au alăturate şi topping-uri din căpşuri, fulgi de ciocolată şi orez crocant. Astfel, Danone intră în competiţie pe această categorie cu grupul Muller. Produsele Fantasia sunt produse în Polonia, conform datelor de pe eticheta produselor.

Danone România, care deţine o fabrică în Bucureşti, a terminat anul trecut cu o cifră de afaceri de 479 de milioane de lei, în scădere uşoară faţă de anul precedent. Pe de altă parte, profitul net al companiei s-a situat la 16 milioane de lei, în creştere cu peste 20% faţă de rezultatul din 2015.

Peste 1 milion de iaurturi, zilnic, în medie, sunt produse în fabrica din Bucureşti, folosind anual peste 55 milioane de litri de lapte, în majoritate provenind de la ferme din România, conform datelor furnizate anterior de companie.

Din punctul de ve­dere al consumului de iaurturi, Româ­nia stă la coada Europei cu un consumul de doar 5 kilograme per capita. Comparativ, în Bulgaria consu­mul de iaurt depăşeşte 20 de kilograme per capita, potrivit celor mai recente date.

Însă perspectivele de dez­vol­tare sunt pozitive având în vedere că piaţa iaurtului a crescut însă anul trecut cu 8% în volum şi 2% în valoare faţă de anul precedent, conform datelor furnizate anterior de Danone România.

Pe piaţa de iaurt, Danone concurează cu alţi producători precum Albalact (care are branduri precum Zuzu, Poiana Florilor), FrieslandCampina România (Napolact), Covalact, Muller, dar şi cu mărcile private ale marilor reţele de magazine.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO