Companii

Producatorul de airbaguri ITG, buget in scadere cu 30%

21.12.2008, 16:16 53

ITG Automotive Safety Ro, unul dintre cei mai mari producatori de airbaguri din Europa, urmareste sa intre si in productia de corturi pentru a diversifica portofoliul si a reduce riscul de a fi dependent de evolutia industriei auto, in contextul crizei prin care trece acest sector.

Proiectul initial de investitii pentru noul business presupunea fonduri de 5 milioane de euro, dar din cauza evolutiei economice la nivel european a fost amanat si va fi realizat la o scara mult mai mica.
"Aveam 5 milioane de euro pentru investitii in 2009 pentru un business nou, dar deocamdata proiectul a fost inghetat. Asteptam si reactii de la Guvern, un sprijin, poate amanarea platii la TVA. Productia de corturi o vom face insa in 2009, dar cu un alt buget", a declarat Harald Gitschner, directorul general al ITG Automotive Safety Ro.
"Cand ai doua activitati de baza poti realiza o strategie de echilibru pentru angajati. Cand una din activitati nu are destule comenzi, industria inregistreaza un declin, putem transfera angajatii catre productia celorlalte produse", a spus Gitschner.
ITG a finalizat la inceputul acestui an preluarea companiei ASCI, care a operat anterior fabrica de airbaguri din Sighisoara, tranzactia fiind estimata la circa 5 milioane de euro. ASCI detinea fabrica din 2007, cand a preluat activitatea de productie de airbaguri de la Parat Automotive GmbH, care producea si corturi.
Din cauza declinului pietei auto europene si a comenzilor din partea producatorilor auto ITG si-a redus previziunile de productie pentru 2009 cu 30%, urmand sa produca 5 milioane de airbaguri, cu doua milioane mai putin decat capacitatea fabricii. "Bugetul pentru 2009 va fi cu 30% mai redus decat in 2008. De obicei nu suntem afectati de scaderea comenzilor unui producator pentru ca livram in toata Europa, inclusiv la Dacia. Problema este ca acum sunt toti afectati ca nu exista un echilibru", a spus Gitschner.
Compania bugetase pentru 2008 o productie de 7 milioane de airbaguri din care au fost realizate circa 6,5 milioane si au fost comercializate 6 milioane. Scaderea vanzarilor a avut loc, potrivit reprezentantilor ITG incepand cu luna octombrie, iar situatia vanzarilor din noiembrie a impus chiar o saptamana de somaj tehnic pentru angajati.
"Ne-a afectat faptul ca s-au vandut cu 30% mai putine masini. Saptamana 47 (finalul lunii noiembrie - n. red.) a fost de somaj tehnic, iar de pe 12 decembrie pana la 12 ianuarie muncitorii stau iar acasa. A trebuit chiar sa concediem 100 de oameni, asa ca acum avem un efctiv de 700 de angajati", a spus Gitschner. El a adaugat ca pe perioada de somaj tehnic de o luna angajatiii vor fi remunerati cu 75% din salariu, iar ca disponibilizari suplimentare nu vor mai avea loc. In perioada de oprire a productiei reprezentantii companiei urmaresc sa reduca stocurile de circa 500.000 de airbaguri din depozitele europene.
ITG produce pentru aproape toti constructorii auto europeni, iar potrivit reprezentantilor companiei airbagurile montate pe Logan sunt livrate de la Sighisoara, prin intermediul Renault. Compania este furnizor si pentru constructori precum Ferrari sau Jaguar, dar in acest caz volumele sunt semnificativ mai mici, de pana la 5.000 - 10.000 de unitati.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO