Companii

Producatorul de inghetata Alpin tinteste 25% din piata

12.05.2008, 17:23 185

Producatorul de inghetata Alpin, cu afaceri estimate la 15 mil. euro (54 mil. lei) pentru acest an, vizeaza cresterea cotei de piata de la 15-17% la 25% in urmatorii 2-3 ani. Compania si-a bugetat investitii in logistica de 4 mil. euro pentru acest an, care ar putea sustine cresterea vanzarilor de 12% estimata pentru 2008 fata de perioada anterioara.
"Anul 2007 ne-a adus o crestere de 26% a vanzarilor de inghetata, comparativ cu cele inregistrate de companie in 2006. In anul 2007, Alpin 57 Lux SRL a inregistrat o cifra de afaceri de 48 de milioane de lei (14,4 mil. euro) si un profit de 4,5 mil. lei (1,3 mil. euro)", a declarat Ioan Istrate, directorul general si proprietarul companiei Alpin 57 Lux din Sebes.
Producatorul activeaza si pe segmentele de patiserie si brutarie congelate cu brandul RomCherie.
Infiintata in anul 1994, compania cu sediul in Sebes (judetul Alba) are o capacitate de productie de 50 de tone pe zi, fabrica fiind functionala sapte luni pe an datorita sezonalitatii ridicate a produselor, potrivit datelor furnizate anul trecut de Alpin. Astfel, aproximativ o jumatate din cele 300 de persoane care lucreaza pentru companie sunt angajati sezonieri. Istrate a mai spus ca a investit pana in prezent peste 20 mil. euro in aceasta afacere si ca printre planurile companiei se numara si exporturile.
Piata locala a inghetatei, estimata la peste 100 mil. euro (vanzari in retail), este disputata de companii internationale precum Nestle sau Friesland Foods (Napolact) si de mai multi producatori romani, cei mai mari fiind Betty Ice, Alpin,Top Gel si Kubo Ice (Amicii). Companiile autohtone au mizat pana in prezent pe segmentele mediu si inferior de pret, care au fost anul trecut si focusul lansarilor Nestle Ice Cream, liderul pietei de profil. Produsele premium au circa 20% din vanzarile totale la nivel local.
Segmentul "impulse" (achizitia din magazinele de proximitate si cele traditionale) reprezinta aproximativ 80% din vanzarile de inghetata din Romania.
Sezonalitatea vanzarilor este si ea foarte ridicata, circa 80% din afacerile producatorilor de inghetata fiind realizate in anotimpul cald. La nivelul pietei romanesti, inghetata fabricata local detine in prezent peste 90% din vanzarile totale, potrivit estimarilor celor mai mari jucatori.
Per ansamblu, vanzarile de produse lactate au depasit anul trecut pragul de crestere de 20%, peste avansul consemnat de piata bunurilor de larg consum, potrivit unui studiu al companiei de cercetare de piata MEMRB Retail Tracking Services. Inghetata s-a numarat printre produsele cu cele mai mari rate de crestere de pe piata lactatelor, in intervalul mentionat. Dupa ce la sfarsitul anului trecut piata lactatelor a atins pragul de un miliard de euro, principalii jucatori estimeaza ca in urmatorii trei ani aceasta va depasi ca valoare doua miliarde de euro. Numai pentru anul acesta producatorii estimeaza o crestere de peste 25% fata de 2007, ceea ce inseamna ca pana la sfarsitul lui 2008 vanzarile de lactate in Romania vor ajunge la aproximativ 1,3 miliarde de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO