• Leu / EUR4.9461
  • Leu / GBP5.7088
  • Leu / USD4.7286
Companii

Producatorul de sisteme de ferestre Casa Noastra: Ne pastram tinta de 10% din piata, in ciuda crizei

Producatorul de sisteme de ferestre Casa Noastra: Ne pastram tinta de 10% din piata, in ciuda crizei
18.11.2008, 15:00 124

Producatorul de sisteme de ferestre si usi din PVC Casa Noastra din Craiova, detinut de oamenii de afaceri Stefan Cherciu si Cosmin Ionescu, estimeaza pentru anul viitor o crestere de circa 25% a cifrei de afaceri, pana la circa 36 de milioane de euro, in ciuda scaderii consumului de pe piata de profil.
Reprezentantii Casa Noastra estimeaza ca-si vor majora cota de piata chiar daca va scadea volumul de vanzari de ferestre, pentru ca vor disparea o parte dintre producatorii care nu indeplinesc normele UE.
"Criza actuala, ale carei efecte se vor accentua in anul 2009, coroborata cu noile norme UE privind productia ferestrelor si usilor din PVC, ce vor intra in vigoare din februarie anul viitor, vor avea un impact negativ major asupra activitatii companiilor de dimensiuni mici si mijlocii din bransa. Acest lucru reprezinta insa o oportunitate pentru producatorii mari, care isi vor putea consolida pozitia si chiar majora cota de piata in acest context", a declarat Cosmin Ionescu, vicepresedintele Casa Noastra.
Compania estimeaza anul acesta o cifra de afaceri de circa 107 milioane de lei (29,5 mil. euro), usor sub bugetul initial de 110 milioane de lei.
Casa Noastra deruleaza in prezent un plan de investitii de 45 de milioane de euro in majorarea capacitatilor de productie, intins pana in 2010, insa o parte din investitii ar putea fi amanate daca nu va fi obtinuta finantarea.
"Programul de investitii actual se deruleaza conform planului, fara intarzieri. Este posibil ca anumite componente viitoare ale sale sa fie amanate, in functie de evolutiile inregistrate de sistemul financiar-bancar din Romania, de noile conditii de creditare", afirma Ionescu. Potrivit acestuia, accesul mai greu la finantare si costurile crescute ale creditelor vor restrictiona pe de-o parte dezvoltarea capacitatilor de productie si a retelelor de distributie, lucru care va frana atat oferta, cat si evolutia cererii din partea clientilor finali si din partea dezvoltatorilor. Compania are in prezent o cota de piata de 3% pe piata de ferestre din PVC, cu peste 80 de magazine, si intentioneaza sa ajunga la circa 95 de magazine pana in 2010. Strategia companiei este sa se extinda initial in toata zona de sud, urmand ca ulterior sa atace zona de nord. "Ne mentinem strategia de dezvoltare pe termen mediu si continua sa vizam obiectivul declarat de a acumula o cota de piata de 10% la finalul anului 2010", spune vicepresedintele Casa Noastra.
Piata de ferestre si usi din PVC (clorura de polivinil) a scazut cu circa 10% in volum, insa valoarea a ramas la nivelul anului trecut, la circa 730 de milioane de euro. "Anul viitor este posibil ca volumul fizic sa scada din nou, cu un procent cuprins intre 10 si 15% sau chiar mai mult", mentioneaza Ionescu.
In ceea ce priveste preturile, este posibil ca la nivel global sa se inregistreze o reducere a preturilor la materiile prime si la combustibili in anul 2009, lucru care ar putea influenta negativ evolutia pretului la ferestre si usi din PVC. Pe de alta parte insa, cresterea costurilor de finantare, a celor salariale si a chiriilor preconizate pentru anul 2009 va conduce la o majorare a preturilor. Pe piata de ferestre principalii competitori ai companiei sunt Far Est, Suki, Aplast, Amvic, Lipoplast sau Almaterm.
Casa Noastra a lansat anul acesta primul brand de ferestre de pe piata de profil, denumit Q-Fort, insa rezultatele campaniei nu s-au resimtit inca in afacerile companiei. "Este greu de cuantificat impactul asupra vanzarilor in acest an, deoarece campania a durat doar din mai pana in octombrie, iar produsul este unul cu frecventa foarte redusa de achizitie, datorita duratei de utilizare medie de 30 de ani", explica Ionescu.
Casa Noastra este unul dintre cei mai mari producatori de sisteme de ferestre si usi din PVC cu geam termoizolant din Romania si a fost infiintata in anul 1995. Compania are peste 230.000 de clienti, persoane fizice si juridice. Principalii parteneri ai companiei sunt Veka AG Germania - furnizor de profiluri PVC, Roto Frank AG Germania - furnizor de feronerie, si Guardian SUA - furnizor de sticla.

 

AFACERI DE LA ZERO
Principalele valute BNR - astăzi, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.9461
Diferență: 0,0142
Ieri: 4.9454
Azi: 4.7286
Diferență: -0,291
Ieri: 4.7424
Azi: 5.7088
Diferență: -0,7597
Ieri: 5.7525
Azi: 4.9311
Diferență: -0,3133
Ieri: 4.9466