Producătorul de ţigarete Japan Tobacco International, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală de profil, a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 4,36 miliarde de lei, în creştere cu 12% faţă de anul 2015, arată datele publicate de companie pe site-ul Ministerului de Finanţe.
Prezentă pe piaţa locală prin două entităţi juridice – JTI Manufacturing SA şi J.T. International (România) SRL -, JTI a avut un profit cumulat de 188 mil. lei, de 1,7 ori mai mare ca anul trecut.
Reducerea TVA de la 24% la 20% de la începutul anului trecut şi creşterea consumului cu aproape 20% în 2016 au fost principalii factori care au contribuit la rezultatele financiare bune ale JTI, în ciuda faptului că tot în 2016 s-a interzis fumatul în spaţiile publice din România. JTI, care produce ţigaretele cu branduri precum Winston, Camel, Sobranie, Glamour, Benson & Hedges, Winchester, Monte Carlo sau More, este al doilea mare jucător de pe piaţa locală de ţigarete, după British American Tobacco (BAT). De altfel, şi businessul BAT a crescut anul trecut, cifra de afaceri ajungând la aproape 8,2 miliarde de lei (cu 11% peste nivelul din 2015), iar profitul net a ajuns la 672 de milioane de lei (în creştere cu 54% faţă de nivelul din 2015).