Riso Scotti Danubio, filiala locală a producătorului italian cu acelaşi nume cu o istorie de peste 150 de ani, a primit o infuzie de capital de 15,5 milioane de lei (3,7 mil. euro) în ianuarie, conform datelor de la ONRC.
Reprezentanţii companiei nu au răspuns solicitării ZF cu privire la activităţile care vor fi susţinute cu acest capital.
Producătorul italian a intrat pe piaţa locală în anul 2005, alegând România ca al doilea centru de producţie după Italia, conform datelor de pe site-ul companiei. În 2005 compania anunţa investiţii de peste 20 de milioane de euro pe plan local.
Aici compania a achiziţionat terenuri de-a lungul Dunării pentru cultivarea orezului. În plus, producătorul a investit în depozitarea, prelucrarea, ambalarea şi comercializarea orezului. Cel mai cunoscut brand din portofoliul companiei este Bob cu Bob, lansat pe piaţa locală odată cu intrarea grupului italian în România. Conform ultimelor date disponibile, Riso Scotti are în România câteva mii de hectare de teren şi două fabrici.
Riso Scotti Danubio are afaceri de peste 70 de milioane de lei (15,5 mil. euro) anual, conform datelor publice. Businessul este realizat din activităţile de producţie şi distribuţie. În România, italienii mai deţin şi firma Enal România, activă în producţia de tartine din cereale expandate. Produsele realizate aici pleacă şi în Franţa, Spania, Germania şi Italia.
În sectorul cultivării orezului activează circa 50 de companii cu afaceri totale de aproximativ 100 de milioane de lei (22 de milioane de euro), doar primii şase realizând în jur de 90% din rulaje, conform datelor de pe mfinante.ro. Potrivit ultimelor date, la nivel de economie, cultivatorii au acoperit cu orez circa 11.000 de hectare.
Pe piaţa orezului, Riso Scotti concurează cu Atifco, Panzani, Deroni, dar şi cu mărcile private ale marilor reţele de magazine.