Companii

Producătorul român Braiconf Brăila vrea să vândă terenul fabricii către Kaufland, pentru 7 mil.euro, şi să relocheze producţia într-un sediu nou, în aceeaşi localitate

Producătorul român Braiconf Brăila vrea să vândă terenul fabricii către Kaufland, pentru 7 mil.euro, şi să relocheze producţia într-un sediu nou, în aceeaşi localitate

Autor: Roxana Rosu

05.03.2021, 10:04 1172

Producătorul român Braiconf va reloca fabrica de la Brăila, parte a unui program de investiţii în noua strategie a mărcii pe termen lung, variantele analizate de conducerea companiei fiind renovarea unei clădiri istorice sau o construcţie nouă pe un teren dintr-o zonă centrală, tot în Brăila. 

În adunarea generală din 12 aprilie, acţionarii vor discuta vânzarea terenului cu o suprafaţă de 10.000 mp, pe care se află fabrica actuală, către Kaufland România, la un preţ de peste 7 milioane de euro.

În cadrul aceleiaşi AGA, se va supune votului acţionarilor şi aprobarea unei investiţii în valoare de aproape 9 milioane de euro pentru noul sediu al fabricii, clădire, utilaje, echipamente.

„Vremurile excepţionale cer măsuri excepţionale. Într-un an 2020 în care industria textilă a fost greu încercată şi în care multe companii din sector fie şi-au restrâns activitatea, fie au închis definitiv, Braiconf vrea să meargă mai departe şi înţelege că în această industrie fie inovezi şi creezi, fie închizi. Avem planuri pe termen lung care au ca scop profitabilitatea business-ului. Vrem să investim în clădiri, să avem spaţii de muncă frumoase, antrenante, în utilaje şi echipamente, pentru a eficientiza toate procesele de producţie. Decizia de a vinde terenul şi actuala clădire a fabricii face parte din planul de extindere pe care ni l-am asumat în noua strategie a mărcii Braiconf şi ne bucurăm de interesul pe care un jucător important precum Kaufland România l-a arătat acestei achiziţii”, spune Silviu Dumitrache, Preşedinte Braiconf.

În acest moment, managementul companiei analizează fie posibilitatea de a renova o clădire istorică, ce permite activităţi de producţie, şi a o valorifica, fie achiziţionarea unui teren în zona centrală care să permită construirea de la zero a noului sediu.

„Avem două opţiuni în acest moment şi analizăm 4 clădiri istorice de producţie şi 4 loturi de teren în zona centrală. Ne-am dori foarte mult să reuşim să renovăm una dintre aceste clădiri istorice, să o transformăm în noul sediu Braiconf şi astfel să o redăm comunităţii, să o readucem la viaţă. Braiconf înseamnă tradiţie, înseamnă istorie, dar şi adaptare la prezent şi simţim că s-ar potrivi să aducem o clădire istorică la viaţă şi să completăm prin arhitectură tot ce simbolizează marca noastră. În prezent analizăm aceste opţiuni şi, până la finalul lunii martie, vom lua o decizie”, mai spune Silviu Dumitrache.

Relocarea fabricii Braiconf se va realiza în decurs de aproximativ doi ani, timp în care compania va efectua operaţiuni paralele de pregătire a noului sediu şi continuare a producţiei în actuala incintă.

De asemenea, managementul companiei a declarat că nu va face disponibilizări odată cu această decizie de business.

„Noul sediu al fabricii Braiconf va fi tot în Brăila, în zona centrală, nu suntem interesaţi să relocăm producţia la marginea oraşului, în aşa-zisele „panouri sandwich”, nu ne reprezintă. Angajaţii Braiconf vor avea spaţii mai frumoase de lucru. Vrem să investim în acest sector pentru a-i da o şansă, pentru a avea proiecte care să antreneze echipa, dar şi să asigure o marjă corectă pentru o mai bună remuneraţie a colectivului. Astfel, prin noua strategie Braiconf, ne propunem un proiect frumos în primul rând şi un proiect profitabil în acelaşi timp, de care să ne bucurăm şi care să aibă stabilitate în timp, pe termen lung şi foarte lung”.

Noua strategie Braiconf include şi schimbări în zona liniilor de producţie şi a colecţiilor, care vor fi anunţate în perioada următoare

Acţionarii majoritari ai companiei spun că au în vedere investiţii importante la Braiconf, după ce au derulat programe similare şi la Electroargeş, pentru care în ultimii trei ani s-au realizat investiţii de peste 6 milioane de euro din surse proprii.

Braiconf are o producţie anuală de peste 800.000 cămăşi pentru mărci precum Braiconf, Eton, Porsche, Cartier, Harmont&Blane, Hermes, Kenzo, LVMH şi alţii.

Compania a  încheiat anul 2020 cu pierderi de 4,5 mil. lei, la fel ca în 2019, în timp ce veniturile s-au diminuat cu 14% la 36,3 mil. lei. 

Braiconf este controlată în proporţie de 42,15% Industries Benjamin, care la rândul său are în acţionariat pe Main Urban SRL (controlată de antreprenorul Ştefan Constantin), dar şi pe Silviu Bogdan Dumitrecu, preşedintele Braiconf.​ De asemenea, compania Electroarges Curtea de Argeş deţine 26% din acţiuni.

AFACERI DE LA ZERO