Companii

Producatorul Stalinskaya vede un avans de 20% pe baza importului

Florin Radulescu, director general al grupului Prodal

Florin Radulescu, director general al grupului Prodal

25.05.2010, 23:07 381

Prodal '94, producatorul marcilor Stalinskaya si Wembley, afinalizat anul trecut cu o scadere de 8% a cifrei de afaceri inlei, la 96 mil. lei (22,6 mil. euro), ca urmare a scaderii puteriide cumparare a populatiei si a consumului de bauturi alcoolice.

Scaderea afacerilor Prodal a fost insa cu mult sub ceainregistrata de piata locala a bauturilor spirtoase, care s-adiminuat anul trecut cu 20%, la 600 de milioane de euro. De aceea,reprezentantii producatorului estimeaza pentru anul acesta ocrestere de 20% in lei a vanzarilor Prodal pe fondul extinderiiportofoliului cu noi produse de import.

Pe fondul acestor estimari, afacerile Prodal ar putea ajunge lafinalul acestui an la peste 115 mil. lei (aproximativ 27-28 mil.euro).

"Consumatorii sunt din ce in ce mai sofisticati, circula foartemult in strainatate si cunosc branduri noi pe care sunt apoidornici sa le consume si in tara. In cazul producatorilorputernici, cu o acoperire nationala si cu un sistem de distributiefoarte dezvoltat, largirea portofoliului de produse vine ca un faptnatural menit sa foloseasca sinergiile existente", a declaratFlorin Radulescu, director general al grupului Prodal.

Radulescu a completat ca printre factorii care au dus larezultatele din 2009 se numara si semnarea unui acord cu HeavenHill Distilleries, cel mai mare producator si distribuitorindependent de bauturi spirtoase din SUA, pentru comercializareaexclusiva pe plan local a brandurilor din portofoliul grupuluiamerican.

Directorul general al Prodal sustine ca tot mai multiproducatori decid sa importe deoarece piata romaneasca a bauturiloralcoolice inca are nevoie de diversificare. Radulescu sustine ca incazul Prodal, care importa acum brandurile de bourbon whiskey EvanWilliams si Elijah Craig, divizia de bauturi de import a fostinfiintata pentru a acoperi complet segmentul de bauturi premium.Pana anul trecut, Prodal era prezent pe acest segment cu brandurileproprii Stalinskaya Vodka, brand care detine 38% in valoare dinpiata de vodca, si Wembley Dry Gin, cu o cota de 47% din vanzarilelocale de gin, potrivit studiilor companiei de cercetare a pieteiAC Nielsen, citate de reprezentantii companiei.

Mai mult whisky in magazine

In plus, reprezentantul Prodal sustine ca in afara de bauturileieftine, vanzarile de whisky au crescut anul trecut in cadrulmagazinelor din retailul modern, de altfel singurul canal dedistributie care a castigat teren in 2009 ca urmare a deschideriide noi magazine si prin promotii si politici de pret agresive."Pentru anul in curs ne este inca greu sa facem estimari in ceea cepriveste piata bauturilor spirtoase in general, intrucat inca nu seintrevede deloc clar daca si in ce proportie economia in ansamblulsau isi va reveni cat de cat."

Radulescu sustine ca Prodal este in prezent in negocieri cu oserie de producatori si distribuitori de talie mondiala pentru aextinde portofoliul de produse si pe alte categorii de bauturispirtoase premium pe care producatorul roman nu este prezent. El nua vrut sa ofere insa mai multe detalii pe acest subiect.

Grup cu afaceri si in agricultura

Grupul de firme Prodal, parte a grupului ICB din care face partesi Agricover, este format din companiile Prodal '94 (care opereazao unitate de productie bauturi alcoolice), Granddis (axata pedistributie) si Bere Spirt Turnu-Severin (distileria de alcool),toate cele trei companii avand ca actionari principali doi cetateniromani de origine iraniana.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO