Companii

Producătorul sucevean de pantofi Denis se extinde în ţară şi în străinătate cu 10 magazine anul acesta

Producătorul sucevean de pantofi Denis se extinde în...

Autor: Ana Maria Petcana

10.03.2014, 15:38 2287

"Anul trecut am deschis 4 magazine, dintre care unul la Kiev, unul la Galaţi şi două în Bucureşti. Anul acesta vrem să deschidem 10 magazine, în România şi în străinătate. Studiem piaţa din America. Încă ne gândim dacă va fi franciză sau vom intra direct. Alegem cu atenţie amplasamentele pentru magazinele noastre, investiţia pentru o unitate fiind în medie de 150.000 euro, dacă includem şi stocurile de marfă. Cel mai mare buget l-am avut pentru un magazin Denis din Kiev, în care am investit 250.000 euro", a declarat, luni, Ana Cornea, manager şi acţionar al companiei.

În prezent, Denis operează 35 magazine sub trei branduri, Denis - unde o pereche de pantofi costă în medie 150-200 de euro, Why Denis - cu preţuri medii de 300-400 lei şi All Shoes - 260-350 lei. Dintre acestea trei sunt situate în centre comerciale din Kiev (Ucraina), două sub brandul premium Denis şi unul Why Denis, şi alte 32 sub mărcile Why Denis şi All Shoes în ţară.

"Cele mai bune magazine ale noastre sunt cele din Kiev, Băneasa şi Afi Cotroceni. Cu magazinele Denis suntem prezenţi doar la Kiev, dar am vrea să deschidem şi în România, chiar aici în Băneasa", a arătat Ana Cornea.

De altfel, în magazinele Denis din Kiev s-a vândut şi cel mai scump produs al producătorului: o pereche de cizme de 2.000 de euro. Compania a vândut 30 de astfel de cizme.

În următorii 5 ani, Denis vrea să ajungă la o reţea de 100 de magazine şi are în vedere intrarea pe pieţele din Franţa, Italia şi Marea Britanie.

În ceea ce priveşte afacerile, anul trecut compania a înregistrat 9 milioane euro, în creştere cu 15% comparativ cu 2012, şi vizează un avans similar şi pentru acest an. Marja de profit a companiei este de 10% din cifra de afaceri.

"Vrem să creştem cu 10-15%, dar vom şti mai bine după evoluţia din primul trimestru. (...) Lunile cu cele mai mari vânzări sunt martie, august şi noiembrie-decembrie. Nu simţim o creştere specială în perioada reducerilor", a mai spus managerul Denis.

Business-ul Denis îşi are originile înainte de 1990 într-un atelier mic de încălţăminte al Cooperativei, care după anii '90 a fost transformat de familia Cornea într-o fabrică construită de la zero. Iniţial, produsele erau distribuite către diverse magazine, dar din anul 2000, odată cu deschiderea primului magazin propriu, producătorul livrează doar prin propria reţea.

În prezent, Denis are 420 de angajaţi, din care 300 doar în fabrică.

"Investim foarte mult în creaţie şi tehnologie. Vorbim de aproximativ 15% din cifra de afaceri. Colaborăm cu designerul italian Davide Vaccari de mai bine de 5 ani. Şi materia primă o importăm tot din Italia. Zilnic producem 600-800 de perechi de pantofi şi peste 60% din producţie sunt pantofi de damă", a mai spus Ana Cornea.

Anul trecut, bugetul de investiţii al companiei s-a ridicat la 5 milioane de euro, direcţionaţi atât pentru producţie, cât şi spre retail.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO