Companii

Producătorul sucurilor Santal a făcut profit de 3,5 milioane de lei în 2019, plus 10%, la afaceri de peste 59 milioane de lei

Producătorul sucurilor Santal a făcut profit de 3,5...

Autor: Laurentiu Cotu

20.10.2020, 00:01 265

Parmalat România, producătorul sucurilor Santal, parte a grupului francez Lactalis, a realizat anul trecut o cifră de afaceri de 59,1 mil. lei (12,5 mil. euro), în creştere cu 4,5% faţă de anul anterior, potrivit calculelor făcute de ZF pe baza datelor de la Ministerul Finanţelor. Anul 2019 este al şaselea an în care Parmalat România înregistrează o creştere a vânzărilor. Compania a avut în 2019 un profit net de peste 3,5 mil. lei (757.000 de euro), mai mult cu 10% faţă de anul precedent, arată datele publice.

Parmalat România a ajuns anul trecut la un număr mediu de 90 de angajaţi. Portofoliul Santal include nectaruri (conţinut de fructe de 25-99%), sucuri naturale obţinute din concentrate şi/sau piureuri din fructe, sucuri bio şi ice tea. Parmalat face parte din grupul internaţional Lactalis, francezii preluând pachetul majoritar de acţiuni în cadrul producătorului în 2011. Grupul are afaceri de peste 19 mld. euro anual şi deţine pe plan local şi producătorii de lactate LaDorna, Albalact şi Covalact.

Toate companiile din grupul Lactalis România sunt conduse de Giampaolo Manzonetto.  Anul acesta, grupul francez Lactalis a decis să închidă fabricile din Dealu Floreni şi Vatra Dornei (Suceava), aflate în portofoliul firmei Dorna Lactate, precizând că brandul LaDorna va fi produs în continuare în celelalte unităţi ale grupului, respectiv fabrica Albalact din Oiejdea, judeţul Alba şi fabrica Covalact din Sfântu Gheorghe, judeţul Covasna.

Gigantul francez a venit pe piaţa lactatelor acum 12 ani prin preluarea firmei Dorna Lactate, operând apoi alte două preluări, Albalact şi Covalact, achiziţii ce i-au asigurat poziţia de lider.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO