Companii

Producatorul Vinterra, pe ultima suta de metri cu vanzarea

22.08.2008, 14:18 67

Actionarii producatorului de vin Vinterra negociaza vanzarea pachetului majoritar de actiuni cu un investitor strain, discutiile fiind pe ultima suta de metri, potrivit datelor companiei. Pe lista firmelor interesate s-au aflat mai multi investitori, insa in prezent negocierile sunt avansate cu unul singur.
"Pe perioada verii, am intrat intr-o perioada de stagnare cu discutiile, insa este posibil ca pana la sfarsitul anului sa semnam", a spus Nicolae David, directorul general al Vinterra si unul dintre actionarii companiei.
El nu a dorit sa precizeze despre ce investitor este vorba, spunand doar ca acesta nu este la prima afacere in Romania, avand conexiuni cu industria bauturilor.
Vinterra a terminat anul 2007 cu o cifra de afaceri de peste 1 mil. lei, insa nu a reusit sa treaca pe profit.
Producatorul are in derulare un plan de reorganizare, dupa o perioada de insolventa generata de recolta slaba din 2005, care a afectat mai multe companii din industrie.
Situatia din acel an a avut un impact puternic mai ales asupra producatorilor de talie mica, fara resurse financiare care sa le permita investitii in relansarea operatiunilor.
Vinterra este activa pe piata vinului din anul 2000, detine o suprafata de 240 de hectare in proprietate si comercializeaza vinuri sub marcile Black Peak, Bucur Villa si Hariton.
Primele informatii cu privire la intentiile de vanzare ale actionarilor Vinterra au aparut in toamna anului trecut, reprezentantii companiei admitand ca sunt interesati de un astfel de proiect.
Vinterra este un joint-venture romano-olandez in care 71% din capital este detinut de GeoDev BV., in timp ce Nicolae David detine un pachet minoritar de actiuni.
Viitorul proprietar al Vinterra va activa pe o piata estimata anul acesta la 450 de milioane de euro, in care cei mai mari jucatori sunt Murfatlar, Vincon, Jidvei, Cotnari, Halewood Romania, Vinexport Focsani si Cramele Recas.
Ei au avut parte anul trecut de una dintre cele mai bune recolte din punct de vedere calitativ.
Romania ocupa locul cinci in Uniunea Europeana in ceea ce priveste suprafata cultivata cu vita-de-vie dupa Spania, Italia, Franta si Portugalia, locul sase in Europa si locul noua in ierarhia mondiala.
Vanzarile de vin prin intermediul super si hipermarketurilor au castigat teren in fata canalelor traditionale, ajungand la finalul anului trecut la 70,9% in total, comparativ cu 67,9% in 2006.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO