Gigantul american Coca-Cola este prezent cu cel puţin unu din brandurile sale în 56.000 de magazine, restaurante, baruri şi cafenele din România. Astfel că americanii acoperă aproape jumătate din universul de comerţ şi HoReCa din România, care numără în total 110.000 de unităţi, potrivit studiului companiei de cercetare de piaţă Vektor Marktforschung realizat în toamna anului trecut.
Cifra include atât magazinele din comerţul tradiţional - alimentare, chioşcuri şi magazine de cartier - şi modern - supermarketuri, hipermarketuri, cash & carry, discount şi proximitate -, cât şi unităţile HoReCa.
„În România peste 14 mărci Coca-Cola - printre care mărcile principale Coca-Cola, Fanta şi Sprite, mărcile locale de ape minerale Dorna şi Izvorul Alb şi mărcile brevetate, respectiv Cappy, Nestea, Burn şi Illy - ajung la peste 56.000 de clienţi din întreaga ţară“, spun reprezentanţii Coca-Cola HBC România, îmbuteliatorul local al brandurilor gigantului american. Ei nu au oferit detalii despre ponderea fiecărei categorii de clienţi – magazine tradiţionale, moderne sau localuri HoReCa - în total sau contribuţia acestora la vânzări.