Companii

Profi şi-a majorat vânzările cu 22% anul trecut, avans susţinut de creşterea cu 17% a numărului de clienţi. „Coşul mediu a fost afectat de inflaţie“

Andrei Bica, CFO, Profi: Oamenii fie au cumpărat produse mai ieftine, fie au avut mai puţine articole în coş. Totuşi, noi am reuşit să atragem consumatori noi şi să compensăm orientarea lor către produse mai ieftine. Românii observăm că fac cumpărături de dimensiuni mai mici, dar vin mai des în magazine.

Andrei Bica, CFO, Profi: Oamenii fie au cumpărat produse mai ieftine, fie au avut mai puţine articole în coş. Totuşi, noi am reuşit să atragem consumatori noi şi să compensăm orientarea lor către produse mai ieftine. Românii observăm că fac cumpărături de dimensiuni mai mici, dar vin mai des în magazine.

Autor: Cristina Roşca

27.05.2023, 10:00 390

Retailerul a încheiat anul trecut cu afaceri de 11,7 mld. lei Compania a inaugurat circa 100 de unităţi noi în 2022 şi a remodelat alte peste 170, închizând anul cu 1.641 de magazine.

Retailerul Profi, controlat de fondul de investiţii MidEuropa Partners, şi-a majorat anul trecut cifra de afaceri cu 22%, până la 11,7 mld. lei, avansul fiind susţinut în principal de creşterea numărului de clienţi. Spre comparaţie, bonul mediu are şi el un plus, dar mult sub inflaţie, semn că scum­pirile au erodat puterea de cumpărare a oamenilor care s-au orientat către produse mai ieftine sau către gramaje mai mici.

„Avem o evoluţie spectaculoasă a cifrei de afaceri anul trecut, cu o creştere de 22%, din care 18% este avansul like for like (fără expansiune), un ritm peste rata inflaţiei. Cea mai mare parte a creşterii a venit din atragerea de noi clienţi, mai ales în magazinele Profi pe format nou“, spune Andrei Bica, CFO-ul companiei.

 

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro