Companii

Profi şi Mega Image au pus ochii pe magazinele Succes, cel mai puternic jucător român din retail

Profi şi Mega Image au pus ochii pe magazinele Succes, cel mai puternic jucător român din retail

Autor: Cristina Roşca

12.01.2015, 00:08 5888

Sub brandul Succes sunt deschise peste 150 de magazine în nouă judeţe din ţară şi în Capitală, cu afaceri de 250 mil. lei.

Retailerul Profi analizează toate magazinele Succes, fiind interesat să cumpere câteva zeci dintre acestea, aflate atât în Bucu­reşti, cât şi în provincie. Mega Image se uită doar către cele circa zece magazine din Capitală, potrivit surselor din piaţă.

Compania Succes Nic Com şi-a început activitatea în anul 1994, având ca principal domeniu de activitate comerţul en-gross şi en-detail cu produse alimentare, băuturi şi tutun, dar şi cu produse nealimentare, potrivit informaţiilor de pe site-ul companiei. Astăzi, sub acest brand a fost dezvoltat un adevărat grup, cu activităţi diverse, de la comerţul cu carburanţi la producţia de panificaţie şi de la prelucrarea lemnului la HoReCa. În continuare însă, componenta de retail alimentar are cea mai importantă pondere în totalul businessului de 350 mil. lei, respectiv 70% (250 mil. lei).

Nicolae Sarcină (45 de ani) (desen), gorjeanul care deţine Succes, a devenit în criză cel mai puternic antreprenor din comerţ, businessul său total dublându-se din 2008 până în 2013.

WikiZF: Profilul companiei Mega Image

„Era normal să vândă, acesta a fost şi scopul pentru care el a construit aceas­tă reţea“, spun sursele din piaţă. Până la închiderea ediţiei reprezentan­ţii companiei nu au comentat informaţia.

Expansiunea agresivă a retailului modern - jucătorii şi-au triplat numă­rul  de magazine în criză până la aproape 1.500 - şi criza financiară nu doar i-au afectat pe micii antreprenori din comerţul cu amănuntul, ba chiar i-au scos din business pe mulţi dintre ei.

O parte au ales insolvenţa, în timp ce alţii au ales să îşi vânză businessul că­tre reţele străine, în frunte cu Profi şi Mega Image. Reprezentanţii belgienilor de la Mega Image, cu afaceri de 410 magazine şi afaceri de peste jumătate de miliard în 2013, neagă informaţiile.

„În acest moment nu există nicio discuţie sau intenţie de discuţie cu cei de la Succes“, spune Adrian Nico­laescu, marketing director al reţelei. Sursele din piaţă spun însă că există tatonări atât între belgieni şi Nicolae Sarcină, cât şi între acesta din urmă şi Profi, grup controlat de polonezii de la Enterprise Investors. „Avem deja experienţă în preluarea şi integrarea unor reţele locale de mai mici sau mai mari dimensiuni. Suntem interesaţi de orice preluare de magazine care se potrivesc formatelor noastre“, spune Daniel Cîrstea, director general al Profi.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comedymall VOT IN PANDEMIE
AFACERI DE LA ZERO