Companii

Profi vrea să îşi dubleze cota de piaţă până în 2024, la aproape 24%. Alte 1.000 de magazine, în plan. Retailerul deschide magazine proprii de la zero, dar face şi achiziţii de jucători locali

Profi vrea să îşi dubleze cota de piaţă până în 2024, la aproape 24%. Alte 1.000 de magazine, în plan. Retailerul deschide magazine proprii de la zero, dar face şi achiziţii de jucători locali

Autor: Cristina Roşca

16.04.2021, 16:30 296

♦  Recent, Profi a preluat zece dintre magazinele Pronto Mobile, cel mai mare francizat Carrefour în România.

Lanţul de magazine Profi, con­trolat de fondul de investiţii Mid Europa Partners, vrea să ajungă în 2024 să aibă peste 2.500 de magazine, afaceri de 20,5 mld. lei şi o cotă de piaţă de 23,9%, conform unui raport prezentat anterior de companie. Asta înseamnă că reţeaua vrea să se extindă cu peste 1.000 de magazine, să îşi majoreze businessul cu 130% şi să îşi dubleze cota de piaţă, conform calculelor ZF.

Avansul businessului va fi susţinut în principal de expansiunea rapidă a companiei care va continua să deschidă sute de unităţi an de an, ca şi până acum. Totuşi, dezvoltarea se va face nu doar cu deschideri de la zero – care sunt majoritare -, dar şi prin preluări. Un exemplu în acest sens este chiar o tranzacţia recentă făcută de companie. Mai exact, Profi a cumpărat zece magazine de proximitate de la compania Pronto Mobile SRL, unităţi de proximitate ce funcţionau sub umbrela francizei Carrefour Express. Tranzacţia este acum pe masa Consiliului Concu­renţei. Din datele ZF, Pronto era cel mai mare francizat al Carrefour, având magazine doar în Bucureşti.

 

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO